Kejohanan Dragon Boat + Family Day JPM

Salam semua ;

selamat hujung minggu..seperti yang dijanjikan sebelum ini..sekarang saya cerita pasal kejohanan ini ek..sori..delay lama sangat pasal benda ini..sampai #encikchentahati pun dah cekak pinggang..eh..tak..saya gurau..dai tak marahpun..sebab dia bukan camtu pun..tapi better late than never kan..

so..minggu lepas..21-22 Mei 2011..bertempat di Kompleks Sukan Air, Presint 6..berlangsung la acara tersebut..kalau tak silap..this is the first time kejohanan dragon boat nie dijalankan oleh JPM..best sangat kut..saya tak masuk pun..tukang jadi penyibuk dan penyokong je..hahaha..yela..tak masuk pun..tapi sibuk nak buat jersi jugak macam diorang..takpe-takpe..terasa diri terlibat sekali..

memakai tema 'orange'..nampak garang tue..huhuhu..ofis saya hantar 2 pasukan..satu pasukan lelaki dan satu lagi pasukan campur..

male team ~

mix team ~
tak tahu nak cerita banyak-banyak camne..enjoice gambar-gambar yang saya dah sediakan nie k..penat tau saya campur-campurkan..hehehe..tak la..mudah saja..

aksi 1 ~

aksi 2 ~
ada jugak bear-bear besar..'Barney' dan juga 'A&W' Mascot..huhuhu..da terasa macam kat playground kanak-kanak pulak..
bear besar ~
selain  acara utama- race dragon boat..acara-acara lain pun ada juga..yela..bukannya semua orang terer ngayuh paddle tue kan..so..untuk kanak-kanak..ada pertandingan mewarna..indoor games cam congkak, batu seremban, ketinting, menyumpit, dam haji, pertandingan fotografi dan juga sesuatu yang baru - tarik tali perahu..tue la..bese kita tengok orang main tarik tali kat darat je kan..sekarang nie diorang main atas air..kreatif tak kreatif manusia sekarang.

acara lain ~
eh..artis pun ada juga tau..untuk hari pertama..ada pelakon dari drama 'Juvana'..sementara untuk hari kedua pulak..ada dalam 4 orang artis AF9..hmm..nama tak ingat pulak since saya memang langsung tak folow AF nie..mujur lagu-lagu yang diorang nyanyi tue lagu-lagu lama..leh gak la nak miming..hahaha..
perasan retiss gak..hahaha ~
so..untuk hari pertama..pasukan lelaki lepas peringkat saringan dan masuk ke peringkat seterusnya..sementara pasukan campuran cuma mendapat tempat ke-4 sewaktu peringkat saringan..tapi takpe..korang semua dah usaha sebaik mungkin..

so..untuk pasukan lelaki..cabaran diteruskan ke hari kedua..sekali lagi saya jadi penyokong utama hari itu (22/05/2011)..pagi tue awal-awal da bangun..siapkan sarapan sikit..dalam kul 8 dah get ready kuar dari rumah da..rasa lega sikit hati bila dapat buatkan dai sarapan..kalau tak rasa bersalah je bila tengok dia kelaparan..nak masak macam-macam memang konfom failed..so dapat sediakan roti je pun..

alhamdulillah..pagi tue sekali lagai pasukan lelaki lepas peringkat repecharge tue dan dapat masuk ke final..hohoho..hebat tak hebat mereka..??
sebelum final ~

apa yang penting..KERJASAMA !! ~

selamat berjuang !! ~
6 pasukan layak masuk ke final roud..pasukan lain turut bersama mereka dalm final round tue ialah SPA, MKN, APMM..perlawanan quite sengit..pasukan-pasukan yang lain boleh tahan jugak la kekebalan badan mereka..semuanya tough-tough ketul ketul badan mereka..aww..tergoda i..hahaha..tak de tak de..setia ku disini..ayat tak boleh blah okay !!

final round ~

Closing ceremony turut dihadiri oleh Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop, KSN,KPPA dan juga KP Istana Negara (if tak silap)

so..keputusan akhir final round tue..
      Pasukan Lelaki
  • 1st - MKN A
  • 2nd - APMM A
  • 3rd - APMM B
     Pasukan Perempuan
  • 1st - SPA
  • 2nd - ILKAP
  • 3rd - BPH
     Pasukan Campuran
  • 1st - JPA B
  • 2nd - PAJPM
  • 3rd - JPM A
winners

yeah !!

keseluruhannya..CGSO mendapat tempat ke 6 dri 53 pasukan yang bertanding..hebat apa..still top ten kan..dan saya pulak..saya enjoy 2 hari itu..walaupun muka berbelang, penat dan berlaku sedikit ketegangan hari itu (mujur tak melarat)..tapi saya seronok..saya tahu saya salah..nak wat camne..nak tak nak, terima je la..tak kan nak tegakkan benang yang basah pulak kan..sia-sia je..untuk kamu #encikchentahati..terima kasih bawak saya, bagi saya peluang untuk sama rasa event macam nie..serius..seronok sangat !!lain kali jangan serik ek..

penutup..mestila ada jugak gambar tuan tanah kan..tak kan tak de langsung credit kut..hahaha..

orange !!

okah..hutang da bayar..selesai ek..hehehe..terima kasih sudi datang dan singgab baca ek..

0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!