day three : 10 things i hate

salam semua;

bertemu lagi untuk hari ketiga..mana-mana yang macam blur apa yang tengah saya buat sekarang..yela ape kejadahnya day one la..day two la..dan sekarang day three pulak..da macam penceritaan vacation pulak kan..hmm...untuk tak bagi anda semua makin bertambah konfiusan..boleh rujuk sini ye pasal benda ini..

okay untuk  kali ini punya entri..kita cerita pasal benda ini pulak..

10 perkara yang saya benci..hate sangat-sangat !!..sebagai cara nak tunjuk tak suka sangat-sangat tue..minta izin guna bahasa kasar sikit ek..
  • being pushed by others..yang ini memang paling aku anti sangat..rimas betul..layan aku macam aku tak reti buat langsung..aku tahu peranan aku..kalau aku kata aku akan buat..aku akan buat..jangan setiap minit soal aku..
  • dirampas..yang nie satu lagi memang boleh membangkitkan kemarahan aku..dah jelas-jelas benda tue hak aku..so yang lain jangan nak nyibuk, nak buat-buat sibuk kacau pulak k..tak kan nak suh aku wat cop mohor tempek kat situ tulis 'hak milik terpelihara, sebarang perampasan akan dijatuhkan hukuman mandatori'..??aku buat terperanjat korang sume nanti..
  • cerita-cerita hantu..yang suka wat aksi tiba-tiba muncul menyerigai belakang kita..konfom malam tue aku tak tido malam memikir..eh benda tue ade belakang aku ke ek..??
tak suka lah !! ~

  • hipokrit..kalau tak suka cakap je tak suka..jangan depan aku senyum-senyum kambing suka..belakang aku, terbenam aku ke bawah ko kutuk kaw kaw..aku boleh terima segala kutukan..kalau betul aku salah, aku baiki mana yang patut aku baiki..
  • kena marah..hohoho..ada ke orang suka kena marah..??kalau ada. mesti pelik kan..aku pun tak suka..lagi-lagi bila kena marah pada benda yang aku tak salah..tapi aku tak reti nak melenting..marah orang tu balik..apa yang boleh aku buat..cuma menangis..auwh..lemah lembut rupanya aku nie ek..
  • tergigit cili..adui..memang boleh wat spoil..tengah-tengah syiok aku menikmati makanan, alih-alih pahit tetiba dalam mulut..pastu..pedas berapi-api dalam mulut aku..memang terus patah selera aku..dah lah aku nie memang tak tahan pedas..
failed !! ~

  • cakap besar..cakap macam semua benda dia boleh wat..'eh..kita memang terer wat benda tue..dulu memang selalu buat'..pastue bila aku bagi, terkial-kial nak nyudahkan..kalau tak reti, cakap je la tak reti..jangan nak berlagak..nanti jerat diri sendri pulak..
  • binatang-binatang..tak..aku bukannya benci sangat..cuma memang aku tak boleh..ngeri semacam je bila diorang datang kat aku..geli..pernah try nak suka..cuba untuk pegang ke, belai ke..tapi memang can not go la..lembik semacam..tak sanggup aku..
  • wrestling..memang tak boleh..aku nie kan berjiwa lemah lembut..mana boleh terima sebarang unsur-unsur keganasan..
  • keseorangan ; aku ngaku memang aku gila perhatian..kalau boleh setiap masa nak ada orang bagi perhatian kat aku..kalau tak memang aku jadi sasau la..termenung sorang-sorang..nangis sorang-sorang..saya benci kesunyian..sangat-sangat !!
alone ~

okeh siap..cukup kut menjelaskan kebencian aku..eh tak..kebencian saya..kembali menjadi sopan santun..hehehe..

previous ;
  1. day one
  2. day two
terima kasih sudi datang singgah dan baca ;  :)



    2 bijak pandai berkata-kata:

    Cik Mira said...

    cerita hantu tak boleh tgk sorang2 malam kang tido asek terjaga :(

    nuraitul said...

    huhuhu..betul-betul..bukan takat tgk sorg2..tgk rmai-rmai blum tntu org berani..

    :)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

    Post a Comment

    anda baik hati bukan :)

    yang ni pun best !!