day seven : 10 important people

selamat hari isnin semua ;

sebelum tue..saya minta maaf ye hilang kejap dalam masa 2 hari nie..okeh..setelah dengan bergayanya berjaya menyelesaikan 6 misi..kini selangkah lagi ke cabaran hari ketujuh pulak..huhuhu..seronok jugak ek wat benda nie..sekurang-kurangnya tak de la lompang-lompang dalam entri update saya kan..harus bersemangat..jangan mudah give up !!..
next challenge ; 10 manusia paling penting dalam hidup saya..kena pikir dalam-dalam nie..kena susun ikut hierarki nie..hehehe..tak dela..

mereka adalah (eceh..da macam malam anugerah pulak ha ) :

  • abah ; keluarga mestilah diutamakan..dialah ketua keluarga kami..apa-apa pun mesti rujuk pada abah..kalau nak tahu, masa kecik-kecik dulu..saya nie manja tau dengan abah..kalau nak pape, minta kat abah mesti dapat..pernah dulu, nak tunjuk betapa manja dan gediknya saya nie..nak mandi pagi pun, minta abah teman tunggu depan pintu..kalau abah tak bangun, menangis tendang-tendang pintu..campak-campak gayung bagi bising..gedik kan saya.. 
  • mummy ; hehehe..gedik lagi..panggil mak je sebenarnya pun..cuma bila sampai tahap nak bermanja, nak mengedik saja akan panggil mummy..barulah kegedikan itu terserlah kan..hmmm..mak je pun ada satu nama khas untuk saya..nak tahu tak apa..??saya bocorkan kat sini ek 'noi'..manja bukan..??
  • abah + mummy ~
  • ika ; adik yang pertama..muda setahun dari saya..hohoho..dia garang ooo..silap-silap saya balik nangis bila dia sound saya..yela, saya nie kan lembut hati, cepat cair, sentitip lagi..mana boleh kena marah-marah..mana boleh lain macam sikit layan..nanti mesti terus sentap..tapi di sebalik kegarangan dia tue..dia juga merupakan sumber kewangan yang sangat bagus...
  • amir ; the only adik lelaki dalam adik beradik saya..kekadang memang dia nie macam tak de perasaan..muka selenga je..tapi bila sampai tahap kasih sayang dia sampai..boleh terharu ooo..saya dah pernah nampak..so..memang tak leh nak doubt la..tapi lagi satu..dia nie mat romeo ooo..
  • nisya ; budak paling manja..sekarang tengah bergelut dengan exam nun di raub..pendiam dan malu-malu itik..hahaha..jarang membangkang dan bertambah seronok saya membuli dia..saya suka lepuk dia, cubit dia tak tentu pasal..paling best, dia tak marah pun..cuma dia akan cakap 'Along !!sakit la'..hahaha..setakat gertak camtue ada aku kisah..??tapi bila dia merajuk, jenuh oo nak pujuk..terpaksa jadi cam gedik bila nak pujuk dia..
  • dolu-dolu ~
  • arwah atuk ; saya membesar depan dia..rumah yang saya duk sekarang pun rumah arwah atuk..bila ingat-ingat balik, memang cukup sedih..saat terakhir arwah atuk, saya takde kat sisi dia..saya jauh di kelantan..sampai-sampai pun cuma sempat untuk tahlil je..syima rasa syima banyak wat salah ngan arwah atuk..banyak bangjkang apa atuk cakap..tapi syima tak sempat nak minta maaf untuk semua salah itu..cuma boleh harap moga arwah atuk ditempatkan bersama golongan-golongan mereka yang beriman, amin..
  • nenek ; hampir 24 tahun syima membesar depan nenek..nenek yang masakkan untuk syima, suap lagi untuk syima..setiap doa-doa nenek, teguran nenek dulu itu la yang mendewasakan syima sekarang..alhamdulillah.
  • selanjutnya, haruslah #encikchentahati, alhamdullilah..hampir 6 bulan bersama kamu, 9 bulan mengenali kamu..hati saya makin yakin..ye saya tahu..saya banyak buat salah pada kamu, banyak kali langgar janji kamu..tak dinafikan..kekadang syakwasangka lebih merajai hati..saya minta maaf..kamu bagi bahagia yang tertanggung..banyak sangat..cuma saya harap, kamu mampu bertahan dengan saya..terus yakin kan saya dan moga kamu lah orangnya..insyaAllah..
  • full heart on him ~
  • Perdana Menteri Malaysia ; ooo..penting dia nie..sebabkan pemimpin-pemimpin ni lah, negara kita alhamdulillah kekal aman sejahtera..ce ko bayangkan kalau tetiba struktur pentadbiran kita problem, pastu datang pulak musuh dari luar serang negara kita..kembali macam dulu la nampaknya..teruk kan mereka dulu sewaktu zaman-zaman sebelum merdeka..saya memang tak sempat merasai zaman itu..tapi berdasarkan dari penceritaan, saya tahu perit..jadi..marilah kita sama-sama menjaga keamanan negara kita (ceh..patriotik tetiba pulak)
  • Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam ; hehehe..short answer..kalau tak da dia..tak mungkin saya di position sekarang..  :)


meh ikut tinjau yang lepas punya nak..??

  1. day one : 10 things about me
  2. day two : 10 things I love
  3. day three : 10 things I hate
  4. day four : 10 things I want to say to one person
  5. day five : 10 wishes
  6. day six : 10 things i can't live without


terima kasih sudi singgah dan baca ye !!

0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!