sehari dengan sengal-sengal sekalian

salam ;

setelah berkali-kali plan-tunda..plan-batal..akhirnya..jadi juga rancangan kami berlapan nak berjumpa..hehehe..tapi kalu ikutkan..sebenarnya, sebelum-sebelum ini..plan diorang proceed je..tapi saya saja yang selalu cancel last minute..almaklumlah..orang busy la katakan..hahaha..tolong la paham..

akhirnya..hujung minggu lepas..tercapai juga pertemuan dengan budak-budak sengal ini..semuanya turned up seperti yang dijanjikan..bagus-bagus..takde ciri-ciri orang munafik di situ..hahaha.

dalam pukul 3..saya diambil oleh izzati di umah..she is one of my friends dari zaman tadika lagi dan sampai sekarang masih lagi berhubung dan sentiasa bertembung..hehehe..bergerak ke Terminal Putra untuk amik sorang lagi budak sengal, neesya dan meeting point dengan beberapa budak sengal lain..sampai neesya..kurang sorang lagi budak sengal..bergerak pulak ke station bas Pekeling untuk pick up suzaina pulak..

okay..sekarang dah cukup corumn..baru blh bergerak ke destinasi selanjutnya..tapi next destination tue, konon-kononnya nk surprise..event manager-miss fiza je yang tahu..tak pela..kami tak kisah..kami layan sahaja..

# with intan

lepas da kuar masuk KL 2-3 kali pusing roundabout..2-3 kali wat U-turn..naik trun fly over..akhirnya baru lah kami sampai ke destinasi yang surprise kononnya tue..huhuhu..tempat di area Menara Tinjau Ampang..errr..betul ke..lebih kurang camtue la namanya..saya pernah jalan ke situ..tapi belum pernah terpikir untuk belok ke bhgn look out point tue..event manager kami-cik fiza sudah pun membooking tempat untuk kami kat one of restoran situ..

kami pun sampai awal bebeno..so..masing-masing amik inisiatif nak bersenam sebelum melantak dengan kadar yang banyak..jadi, aktiviti wajib harus la ada - bergambar !!

pantang berhenti, pantang izzati angkat kamera..cepat-cepat kami posing..   :)
# 7 of us

# kaki kasut kami cantik

setelah penat kami mendaki..bertonggek-tonggek..akhirnya sampai pun ke destinasinya..

# in front of restaurant

tapi tengok betul-betul kat belakang tue..huhuhu..kami kena mendaki lagi..adei..da la pkai heel 4 inci..mujur bertapak tebal..kalau halus..konfom saya cabut..

kami sampai awal..dalam kul 6 dah sampai..waiter pulak dah datang amik order..so..kami order je dan minta untuk hantar bila dah nak berbuka nanti..so..sementara menunggu tempoh masa nak berbuka itu..apa lagi masing-masing..sesi ice breaking la..huhuhu..tapi paling utama dan palimg diraikan ialah dua orang kawan kami yang bakal menukar status mereka tak lama lagi..sorang bakal memegang title' isteri' dan sorang lagi 'tunangan'...waaa...seronoknya..

# order saya - grilled chicken chop

# beberapa order kami

# time nie sume complete da..
komen saya untuk tempat ini..best..malam, sangat romantik kut..sebab dia betul-betul restoran yang paling atas sekali..so, view KL memang nampak sangat cantik dari atas ini..price okay..tak murah sangat dan tak la mahal sangat..for me..price for western, okay..standart price..tp untuk jenis-jenis yang goreng-goreng cam nasi goreng ke, boleh tahan jugak la..air sedap dan unik..


# our bill

# view of KL from look out point

lepas itu, masing-masing da blur nak ke mana..plan asal, kitorang suma akan lepas sama sampai la ke waktu sahur..tapi ke mana..lum ada idea lagi..macam idea keluar..nak tengok wayang la..nak ke Jalan TAR..tp bila dibincang-bincang balik..destinasi kami seterusnya..Kolam Air Panas Selayang..huhuhu..okay gak..saya sendiri tak pernah sampai..

# sesi merendam kaki

dalam 45 minit kami kat situ..kepala blur lagi nak ke mana..sebenarnya ada acara perdana malam itu..sebab itu, kami kena tunggu jugak selewat yang mungkin..pop out dalam kepala, tak dapat ke Jalan TAR..ke Danau Kota la kami..rasanya kt sana pun boleh tahan meriah gak tue..

tapi bila dah sampai kat area berdekatan Danau Kota..kereta bersusun-susun masuk..jammed tak payah cakap la..memang la teramat sangat..hampir sejam kut kami stuck dalam jammed..stuck untuk masuk simpang ke Danau Kota tue..belum sampai lagi..adei..memang tak sanggup..terus tukar idea..kami cari tempat lepak je la..dan sudahnya kami ke sini,

# at Batu 8 1/2

singgah sebentar ke rumah cik fiza..dan masanya untuk acara perdana kami..bermula dengan sesi bergambar sebelum konon-kononya nak balik..senyap-senyap..su terus curah satu bungkus tepung gandum cap sauh ke atas intan..hahahaha..dan kami semua memang sedia maklum dengan perangai intan nie yang memang bukan jenis terima je apa yang org buat..terus sepantas kilat semua berlari menyelamatkan diri..konfom dia cari peluang nak kenakan kami balik..


# fusshh fuussh..amik kau !!

# si mangsa


keseluruhannya..it was hell fun kawan-kawan..lama sangat tak gelak besar camtue..lama sangat tk bergosip camtue..benda nie harus dijadikan rutin wei..jadi tak de la setiap kali berjumpa nak buat sesi ice-breaking balik..huahuahuahua...tapi serius..memang sangat seronok dan enjoy..lama sangat tak rasa camnie..dan saya memang merindukan diorang semua..moga plan-plan kami akan datang akan jadi macam ini dan persahabatan antara kami akan terus kekal tanpa sebarang hipokrasi..insyaAllah..


# sengal
* all picture adalah dicuri dari izzati..terima kasih.. :)

2 bijak pandai berkata-kata:

pjot said...

bile baca bab2 ending...mcm sedih pun ada....bab conclusion tu....sokong 100% ape yg tertulis diatas...rindu+happy+mengharapkan persahabatn ni beterusan dgn sesuci murni=syg korang...

nuratul said...

ya..ya..ya..aku setuju..
nanti kita plan jumpa lagi tau

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!