challenge 5 : i am different with everyone else

salam..

fuh..lama saya hilang kan dari meneruskan challenge nie..alasan = ;
- sebab saya betul-betul tak de masa (okay..itu alasan cliche..sgt tak boleh terima)..
- saya tak de idea + daya sebenarnya nak meneruskan challenge nie..

hehehe..tapi saya tak kan berhenti..haip..mana boleh mudah sangat mengalah kan..

okay..seterusnya..minta saya ceritakan apa yang bezanya saya dengan orang lain..of course la semua manusia memang unik kan..Allah ciptakan manusia berbeza-beza supaya masing-masing tidak malu dengan diri sendiri dan juga apa yang Allah ciptakan untuk mereka..even, pasangan kembar seiras pun mesti ada bezanya antara diorang pun kan..

# sekadar gambar hiasan


yang ni saya senaraikan ikut suka hati saya je tau..tanpa merujuk mana-mana sumber pun..eh iya la..takkan kita nak minta org lain terangkan pasal diri sendiri kan..
  • saya tak de bestfriend
nie memang hakikat..macam yang saya bagitahu sebelum ini..saya tiada seorang, dua atau tiga untuk saya gelarkan sebagai bestfriend..apa ntah lagi bestfriend forever kan..tapi saya ada ramai kawan..kawan-kawan dari sekolah sampai la ke kawan kerja sekarang..mereka semua adalah kawan-kawan saya..yang mana saya sangat selesa dengan mereka..menghormati dan memahami saya..mereka dengar tiap kali saya bercakap dan menegur tiap kali saya melakukan kesalahan..untuk mereka semua..thank u kawan !!
  • saya boleh jadi sangat jiwang
sshhhh..this was supposed to be secret tau..uih..kalau kena mood jiwang merajai diri..saya akan jadi sangat jiwang tau..saya suka lirik-lirik yang puitis..suka ayat-ayat yang indah..dan suka sajak-sajak yang jiwang..tapi jangan terlalu klasik..nanti saya balik yang pusing cari maksud pada setiap ayat-ayat tue..huhuhu..saya suka bila ditujukan lagu, suka bila didedikasikan puisi-puisi yang indah..pastu berbunga-bunga saya pastue..
  • saya mudah berubah arah
iya..saya mengaku..hati saya mudah lari-lari anak..mudah pusing ke tempat lain..macam lalang..cepat sangat condong ke arah lain bila angin tiup..tapi saya masih ada perasaan kasihan..masih ada perasaan cuba untuk puaskan hati semua orang..untuk gembirakan semua orang..mungkin itu punca kenapa saya mudah goyah..kenapa saya tak pegang pada apa yang saya janjikan..saya tahu benda ini tak elok..nampak sangat saya nie lemah kan..tapi nak buat camne..this is who i am..tapi tiap masa dan sentiasa saya berdoa tau, moga saya dikuatkan hati..dikuatkan iman..dan sentiasa berpegang pada janji-janji saya..insyaAllah..
  • suka tuju-tuju lirik
rasanya..ramai je orang buat camnie kan..dah sebelum nie kan saya ada cakap, saya suka kalau ada org dedicate2 lagu kat saya..saya pun suka wat camtu gak..nk cipta reka sajak puisi tak reti..jadi apa salahnya kan kita menggunakan benda yang sedia ada dan sesuaikan dengan masa dan tempat..jangan main tuju tembak je..kang lain pulak maksud nya kan..tak caya..cuba #ncikchentahati..bape banyak link lagu atau lirik saya kasi kat dia..hahaha..
  • tak suka marah
saya tak suka kena marah..sebab saya cepat nangis..jadi saya pun susah nak marah orang..macam mana orang tue buat salah kat saya pun, sedaya upaya saya cari cara supaya saya boleh maafkan dia dan anggap tiada apa yang berlaku..saya tak suka pada suasana tegang..penat nak menghadapi keadaan pergaduhan..kan lagi seronok kalau kita bergurau, bersenda, senyum tapi sebarang persengketaan..kenapa nak tanamkan rasa benci bila benda itu boleh dimaafkan dan diabaikan..tapi itu semua bergantung pada hak individu sendiri..sesetangah orang memang tak boleh, dan mungkin ada orang yang boleh terima dengan cara saya..

huhuhu..rasanya dah cukup kut..susah gak rupanya nak cari apa yang membezakan saya dengan orang lain..memangla kita akan cakap, dia lain saya lain..tapi bila disuruh kaji betul-betul..hurai jelas-jelas..berpinar rasanya kepala ini nak mencari idea..

anda pulak macam mana..apa yang anda rasa buat diri anda berbeza dengan orang lain..kalau tahu..boleh la join sekali challenge nie kan ;

// tekan sini untuk lihat senarai challenge ..

terima kasih sudi singgah dan baca ;

0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!