challenge 3 : my idea of the first perfect date

salam semua ;

hehehe..jadi untuk hari ini..kita sambung cabaran yang seterusnya ya..untuk kali ini, dia tanya pasal 'impian saya untuk first perfect date'..adei..mcm susah je nk jawab soalan ini..berpeluh-peluh gak ini..tapi tak pe..usaha tangga kejayaan tau..

meh sini, saya try slow-slow listkan apa yang saya idam-idamkan untuk dating pertama yang sempurna..
  • unplanned
- ya..saya tak suka pada sesuatu yang terancang sebab nanti nampak sangat sempurna..lebih elok jika semuanya spontan dan on the spot..lebih natural dan jelas menunjukkan siapa dia yang sebenarnya..tak de la nampak sangat berlakonnya..ooo..saya sunggu benci orang yang bermuka-muka..just be who you are sayang.
  • pegang erat tangan saya
- ini merujuk pada seseorang yang da rasmi jadi buah hati saya k..bukan yang baru first time jumpa..iya..saya suka bila tangan saya dipegang, digenggam..tak perlu belai-belai, nak cium-cium bagai..(bukan tak suka..tapi tak wajib..kalau nak buat, saya suka..hehehe )..kenapa saya suka tangan saya dipegang..sebab saya rasa selamat sangat saat si dia genggam tangan saya..saya dapat rasa yang si dia akan jaga saya dan pastikan saya selamat sepanjang pertemuan itu..
    # hold my hand
  • simple date
- simple saja..aktiviti yang simple, bualan yang simple dan juga dress up yang simple..tak perlu nak sediakan candle light dinner, tak perlu nak suh limosine datang jemput, tak perlu nak pkai tuxedo, gaun kembang bagai..yang simple-simple saja..dan tak complicated..yang penting hari itu habis dengan happy dan sama-sama bahagia di hujung pertemuan.
  • last, bunga..hehehehe

# bouquet of roses..sgt like okay

iye..saya tahu,..sibuk kat atas tue cakap nak simple-simple je..alih-alih kat bawah nie, boleh pulak nak request bunga pulak ek..??sungguh tak sopan kan..hehehe..rasanya, normal la kan untuk perempuan suka bunga..bukan la gila sangat pun..sampai mengharap-mengharap atau mengidam-ngidam..tapi cuma suka la..hati perempuan mana yang tak cair, bila sang kekasih tercinta datang hulur sejambak bunga..waa..mesti saya akan menangis dan malam itu konfom tido mulut senyum..

untuk semua yang saya listkan kat atas..meh saya wat konklusinya secara ringkas..


saya cuma akan date dengan orang yang benar-benar da tarik hati saya..yang secara perlahan-lahan da mula timbul sayang untuk dia dalam hati saya..jadi, bila dia bersama saya, saya cuma mahu diri dia yang sebenar..bukan yang dilindung dengan lakonan untuk mengaburi mata saya..tak kisah la macam mana diri awak pun, kalau hati saya da mula jatuh pada awak..selamanya akan kekal jatuh selagi awak tak sakitkan hati saya..bukan kemewahan yang saya minta, bukan pujuk rayu yang saya mahu..cukup kejujuran dan keikhlasan awak menyayangi saya..

meh layan satu video nie..mesti sangat suuwweeeett kan kalau si dia berharap macam lagu ini..


okeh..selesai sudah..bagus-bagus..

// tekan sini untuk lihat senarai challenge ..

terima kasih sudi singgah dan baca ;

0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!