ramadhan kali ini

salam semua,

sebelum itu, selamat berpuasa untuk semua umat Islam di Malaysia dan juga serata dunia..moga kita semua sama-sama kuat dan tawaduk dalam menghadapi Ramadhan tahun ini..insyaAllah..

ramadhan kali ini memang lain bagi saya..nak tahu apa yang lain..meh sini kita kupas satu persatu..


  • Ramadhan pertama jauh dari famili


eh tak..bukan tak pernah sambut puasa tanpa famili, bese je..hmpir 5 tahun kut dulu..tapi duduk di kolej..so terjaga mana tempat nak cari makanan..saya pulak bukan la jenis kaki bazar pun..jenis kalau da suka satu jenis  makanan tue, smpi 30 Ramadhan la ngulang jenis yang sama..malas dah nak pikir lain..tapi bukan kah itu satu tanda saya nie jenis yang SETIA..

  • Ramadhan pertama sebagai orang yang bekerja 


tak jugak..tahun lepas lagi mula da..ingat lagi tahun lepas, tepat 5.30, kelam kabut kemas barang sebab tak nak bagi abah tunggu lama kat luar..yela..saya harus balik ke Gombak..perjalanan dari Putrajaya ke Gombak bukan setakat 5-10 minit..pling cepat pun dalam 45 minit..tue belum kira jammed lagi..kekadang, cuma sempat berbuka kurma dalam kereta je..jadi memang harus la sediakan kurma dalam beg..balik umah, baru makan santapan mummy..huhuhu..


  • Ramadhan pertama kena masak sendiri


hehehe..yang nie boleh jadi ke..??macam tak mungkin jadi kenyataan je..masak air boleh la..hehehe..tapi mana tahu kan..hari ini baru 2 Ramadhan, kita ada 28 hari lagi Ramadhan..insyaAllah..

okay da habis..eh jap..macam tak menepati soalan je..lain yang ditanya, lain yang dihuraikan..tolong la..kaitkan dengan soalan k jawapan tue..

baek-baek..jawapan sebenarnya macam ini..

  • paling utama - Ramadhan pertama saya bersama #encikchentati


okay, yang ini memang sangat tepat..lama da memikir benda ini dalam diam..macam mana Ramadhan pertama dengan dia..macam mana sahur kami bersama..eh..da macam laki bini pulak kan saya punya rungsing..hehehe..
Ramadhan ini juga saya bakal jadi kaki bazar..eh..bukan tadi kat atas tue ckp tak minat sngt pergi bazar ke..tue la..tapi tak salah kan kita tukar angin sikit..#encikchentahati da janji nak bawak saya pergi banyak bazar..semalam baru lepas g satu bazar..tak sabar tunggu yang seterusnya..

  • Ramadhan pertama di rumah sewa


yup..this is the first time for me..#encikchentahati awal-awal da bagitahu..kami memang boleh berbuka sama tapi harus agih-agihkan masa..masa antara dia dengan saya..masa dia dengan kawan-kawan dia dan juga masa saya dengan kawan-kawan saya..okay..got that..hati terima dengan pasrah..eh..macam ntah pape je..hehehe..

tak tahu la..nak hurai panjang-panjang pun tak reti..sebab nanti mesti berbalik ke dia jugak..cerita lebih-lebih pasal dia pun,nanti risau orang lain pulak yang meluat..hehehe..tapi hakikatnya memang tak sabar..tak tahu la camne dia kan..bagi saya..banyak sangat benda yang nak dikenang..antaranya yang utama ialah..dalam Ramadhan la kami kenal..dan dalam Ramadhan juga la hati ini terjatuh pada dia..

hhmmmm...

untuk yang lain..selamat berpuasa..selamat menunaikan solat tarawih..berhati-hati ketika berbuka..jangan over sangat pulak tau..moga Ramadhan kali ini akan membawa lebih erti lagi dan lebih baik dari tahun-tahun yang sebelum ini..insyaAllah..

0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!