mummy..i'm sorry

selamat pagi semua ;

cerita malam tadi..cerita yang buat saya serabut malam tadi..

petang semalam, lepas berbuka besar dengan #encikchentahati..balik rumah terus rasa flat..lipat baju, bukak lens, kemas-kemas bilik sikit, terus ambil inisiatif nak baring jap sebelum mandi..since #encikchentahati pun suh rehat dulu, saya sendiri paham la maksud dia tue..

dalam baring-baring tue..tak sedar, terus terlena..bagus kan anak dara ini..dengan tak mandi nya,muka pun tak bersih make up lagi..terus tido..tapi baik sikit la malam td since sempat bukak lens..hehehe

dalam 11 lebih (kalau tak silap)..dengar bunyi

'nothing gonna change my love for you..you already knew how much i love you..'

terus dapat detect dari sapa caller tue..tapi more expect tue abah la..tengok-tengok no rumah yang naik..aik..sape plak yang baik hati nak call saya malam-malam buta nie..dengan suara malas, pick up phone..oh..emak rupanya..dalam kepala dah pikir bukan-bukan da..

dengar suara tenang..hati lapang sikit..

berbual ringkas..lama-kelamaan baru mak ke poin utama kenapa dia call..

da dengar mak cakap..
oh..sebab tue je ke..??

dari tadi yang saya rasa mengantuk sangat..terus rasa segar..tak tahu nak cakap macam mana rasa tue..nak kata marah, tak..nak kata tak puas hati, pun tak juga..cuma boleh kata kat mak..

'tengah-tengah malam mak call nie, cuma sebab nak cakap tue je ke..??'

pasal butiran apa yang saya sembangkan dengan mak saya, tak mengapa la..biar saya sendiri simpan..cuma saya tak puas hati macam mana pun, tak kan sekali pun saya tinggi suara dengan orang tua saya, terutamanya mak..mak seperti saya, mudah sayu hati, mudah mengalir air mata..saya cuba control tone suara saya..tidak menampakkan apa yang saya rasa..cuma boleh cakap dengan mak di hujung perbualan itu,

'baik mak..syima tahu la nk buat macam mana..'

memang serabut malam itu..ngadu pada dia..macam tak de respon..takpela..dia mungkin penat malam tadi..tak kan saya nak paksa dia pulak kan..tetapi dalam serabut-serabut itu, lena gak malam tadi saya tido..

pagi tadi..dalam 6 lebih..mak call lagi..kali suara dia lain..terkejut saya..kali ini memang saya pikir bukan-bukan..teringat kisah 4 tahun lepas masa arwah atuk pergi..macam itu jugak la suara mak..tapi bila mak cerita slow-slow apa dia nak cakap..baru saya lega..

tak de pape rupanya..cuma dia rasa serba salah tentang apa dia cakap kat saya malam tadi..
berulang kali mak cakap :

'mak sayang syima tau'
'mak sayang syima tau'

iye mak..syima sayang mak gak..cuba yakin kan mak saya okay pasal malam tadi..tak marah, dan tak merajuk..lepas tu, baru mak cakap..

'lega mak dengar syima cakap camtu'..


huhuhu..mummy ku sayang..syima minta maaf sangat-sangat kalau intonasi suara syima malam tadi lain macam sampai wat mak menangis pagi tadi..demi Allah, saya rasa bersalah sangat..bukan mak yang patut menangis..syima yang salah..mak cuma nasihat, cakap benda yang betul..syima yang berdosa buat mak nangis..syima minta maaf sangat-sangat..terima kasih percayakan syima..demi Allah..syima janji tak kakn kecewakan mak..

0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!