alhamdulillah, setahun sudah

salam semua ;

pejam celik pejam celik..hari ini, 9/8/2011..cukup setahun saya berada di posisi saya sekarang..cepat sangat masa berjalan..kalau dulu masa mula-mula lapor diri tue..rasa macam panjang lagi masa..tapi sekarang, da selesai setahun saya bekerja di Putrajaya ini..

teringat lagi masa hari pertama lapor diri di MOSTI..abah yang hantar..siap amik cuti lagi..bersama-sama saya lapor diri waktu itu, ada lebih kurang 50++ yang lain..masing-masing datang dengan gaya tersendiri..siap ada yang da berkot lagi..saya dengan gaya yang sangat simple..berbaju kurung dan bertudung purple, berspek..dengan gaya nerdy..keseorangan masuk ke dewan tersebut..lepas dah dengar taklimat, ucapan perasmian..pastu berdebar pulak nak tunggu surat penempatan..dengar cerita, macam-macam..mungkin kena posting di negeri-negeri lain la..paling risau, kalau kena ke Sabah/Sarawak..owh tak..

# tentatif

sampai turn saya terima surat penempatan, ingat lagi YBhg Tuan Mohamad Azhan tue cakap kat saya ;

Tuan Azhan : asal mana nie..??
me              : Gombak
Tuan Azhan : belajar..??
me              : Shah Alam..
Tuan Azhan : owh..asal sini, belajar sini..nie kita kena hantar jauh-jauh dia nie..


telan air liur saya..huhuhu..jangan lah..saya tak bersedia lagi untuk pergi sejauh itu..

tapi itu semua, cerita lama..siapa sangka..dalam diam-diam, diri mula seronok dengan kerja ini..mula sayang kat kerja ini..rasa nak biar terus kekal tanpa sebarang halangan..mula rasa berat hati nak lepaskan posisi ini..nak peluk kuat-kuat..peluk rapat-rapat tak mahu lepas..

dulu, masa belajar..langsung tak pernah terpikir, diri ini layak untuk memegang jawatan ini..dengan keadaan diri sendiri, kebolehan diri..memang sedar sangat..saya tak mungkin akan dapat pegang jawatan itu..lepas itu, dengan tekanan dan desakan dari abah lagi..yang keep reminded me about this job..betapa beruntungnya kalau dapat this job..betapa bagusnya this job..buat saya sangat muak..sampai kekadang rasa,

apa bagus sangat jawatan itu ek, sampai dipanggil anak emas government..sampai abah sibuk push syima minta jawatan itu..??

disebabkan terlalu rimas, saya pernah benci position ini..tekad saya..saya mahu kerja dalam bidang yang saya belajar..tak mo ikut cakap abah..siapa suh sibuk push syima kan..??

tapi itu la..orang cakap..jangan di benci-benci..jangan ditolak-tolak..nanti jatuh sayang..ha..kan saya dah kena sekarang..

alhamdulillah..sekarang saya mula nampak logiknya tekanan abah itu..kenapa abah terlalu mahukan saya dalam position ini..dan mujurlah..Alllah itu Maha Pemurah..diberikan saya peluang juga untuk memegang post ini..sementara ini, saya masih kontrak..dan harap-haraplah kekal sehingga usia persaraan saya..insyaAllah..


# me at work

dalam setahun ini juga..alhamdulillah..banyak sangat dah saya belajar..belajar untuk bekerja, belajar menguruskan sesuatu dan juga belajar berdepan dengan kerenah orang..walaupun kadang kala penat, tertekan tapi semua itu langsung tak mematahkan semangat saya..i take it as a lesson, peluang untuk saya belajar dan jangan mengulangi kesilapan pada masa akan datang..kadang-kala, diri sendiri ragu pada kebolehan diri, ragu pada keputusan yang hendak diucapkan..namun saya tahu..saya tak keseorangan..saya ada mereka yang akan membantu saya saat saya buntu..ada mereka yang akan bantu saya saat saya keliru..untuk colleagues dan bos..terima kasih..jasamu dikenang..okeh..maaf..saya budak baru belajar..banyak sangat benda yang saya tak tahu..

insyaAllah..moga panjang lagi rezeki saya dalam bidang ini..rakan-rakan semua..tolong doakan saya ye.. :)

0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!