1 dan 2 ramadhan

selamat semua ;

rajin tak rajin..masuk ni, dah 3 entri saya kuarkan untuk hari ini..hehehe..sekarang kena rajin..rasa macam bosan saja tengok belog tak berupdate..kalau update pun, macam ikhlas tak ikhlas je kan..agak-agak ada tak yang rindu pada saya..??ada tak..ada tak..??ambik la hati saya sikit..ada ek..??

unsur paksaan di situ..

masuk hari ini, alhamdulillah..da masuk hari ketiga, umat Islam di Malaysia berpuasa..dua hari ini, bila saya bukak dashboard blogger, rata-rata semua cerita menu berbuka..bukak fb pun, masing-masing pun sibuk tayang makanan berbuka..ini tak boleh jadi..boleh menimbulkan ketidakpuasan..

jadi untuk kali ini, saya nak cerita juga..hehehe..
tapi saya berbuka, bukan lah di tempah-tempat yang mewah..bukan lah makan yang macam-macam sehingga penuh satu meja makan..simple saja menu saya dan juga dia..tapi saya sedikit pun tak kisah..yang penting, saya dapat makan dengan dia..baru feel..
hehehe..

ramadhan pertama,

tempat kami berbuka, sangat la romantik..di bawah sinaran lampu yang hidup tak hidup..bersaksikan tasik buatan putrajaya..ditemani bunyi terbangan nyamuk-nyamuk sebagai backgroud music..saya sungguh like..  :)


mee tongek .. love it
introduced by him ;

dia khusyuk
(abaikan suasana terang di belakang..kamera saya hebat sangat..smpikan da maghrib msih nmpk macam bru pkul 5)

cukup la sedikit info mengenai menu berbuka kami pada hari pertama..kami makan benda yang sama..cuma ada tambahan ayam potong-potong Uncle Bob (sedap tp pedas)..kueh mueh skit..dan juga air..alhamdulillah..walau ringkas..tapi saya puas hati..harap-harap dia begitu juga..

Ramadhan kedua

okay kali ini, lebih sikit dari yang semalamnya..lebih proper skit dari semalamnya..kurang romantiknya dari 1 Ramadhan since lampunya terang la sangat..tapi tetap ekslusif memandangkan cuma ada 2 couple saja dalam kedai itu..

venue untuk hari kedua pula di Domino Pizza, Presint 8..tak tahu la..perut macam mengada-ngada pulak nak makan omputih petang tue..dah la sahurnya makan mcD..petang makan pizza plak..memang ngengada sungguh saya nie..hehehe..mujur dia sabar..

untuk kami berdua

lihat muka singa dia bila dia lapar..

saya punya ini..
alhamdulillah..dalam setengah jam, bersih kami sental semua pizza dan side dish tue..perut pun sudah tidak boleh terima da..harus segera balik..ada kewajipan lain harus ditunaikan..
hot chocolate lava
tak larat nak makan di kedai..#encikchentahati suruh tapau je dessert tu makan kat umah..alhamdulillah..rezeki saya..tak pernah makan benda nie..teringin nak rasa, since ika cakap sedap sangat..

kat umah,lewat sikit baru saya makan..bila da rasa..awesome !!..memang sedap..
makan sampai habis langsung tak teringat kan #encikchentahati..hehehe..
maaf..saya memang gila chocolate..mana la tak makin bulat kalau camnie kan..

petang ni, mana pulak ek..??
masih dalam perancangan..tengok la nanti ye..

kawan-kawan lain..
selamat berbuka..jap lagi membeli belah di bzar..jangan ikut nafsu sangat tau..

0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!