challenge 1 : my favourite songs

salam semua ;

ya..bermula cabaran entri berantai saya hari ini..hehehe..excited okay..excited macam nak pegi jawab soalan periksa..

pada mana-mana yang blur..ape kebenda la challenge yang saya cakap ini..boleh rujuk entri ini ye..di situ anda akan faham..

untuk yang pertama ini, minta saya bagitahu my favourite song..oooo..kalau nak suh saya bagitahu, lagu kegemaran saya, memang 6 hari 7 malam..belum tentu cukup untuk saya listkan..sangat banyak okay..saya tak memilih genre..semua suka..irama asli pun layan tau..hehehe..

tapi depends la..jangan terlalu meleret-leret sangat..tapi paling penting, biasanya saya akan tengok pada lirik lagu tue dulu..lantak la orang nak cakap saya jiwang ke apa ke..saya memang tak pandai bermadah..tapi dengan lagu la saya sampaikan apa yang saya rasa..jadi pada mana-mana yang dapat lagu dedikasi dari saya tue.sila-sila lah lihat lirik lagu dia..ada maksud tersirat lain tau..

tapi untuk kali ini, saya minta izin la ek..bagi saya list 4 lagu nie ek..bukan satu macam yang dia ni minta..leh ek..leh ek..

1. Only One - yellow card



- yaa..yang nie memang all time favourite..first time dengar terus jatuh hati..dengar sampai bila-bila pun tak kan jemu..beside lirik dia sangat best kut..

2. Thank God I Found You - Mariah Carey ft 98 Degrees



- lagu ini pun sama..suka lagu..suka lirik..suka penyanyi nya..semua suka la..bila dengar lagu ini, serius rasa bersyukur sangat dengan kehadiran mereka semua di sekeliling saya..yang sikit pun tak pernah penat, bosan dan letih dalam bersama saya..terutamanya abah, mak, nenek, ika, amir, abah dan juga #encikchentahati..
cuma nak mereka tahu..saya memang sangat-sangat bersyukur ada mereka di sisi saya..

3. Lips of Angel - Hinder



- kenapa saya suka lagu ini..ada sejarahnya..mula-mula cuma dengar suka-suka je..lama-lama terkena batang hidung sendiri..hehehe..dia dan saya tahu pasal lagu ini..bila terdengar, mesti masing-masing tersengih..sekarang, dah lain..tak mahu da ada rasa camtu..cuma lagu ini kenangan kami je..

4. Dear God - Avenged Sevenfold

- lagu ini amir mula-mula pasang kat umah..biasalah dia..entah mana-mana lagu ntah dia ceduk..bila dengar selalu..lama-lama okay gak lagu ini..tapi langsung tak terpikir nak tengok lirik lagu ini..cuma rasa lagu ini jenis yang 'okay okay' la..at first, ingtkan lagu ini pasal orang yang dah insaf..kembali kepada pangkal jalan..ye la kan..da tajuk dia 'dear god'..

tapi satu hari itu, bila #encikchentahati post video nie kt fb dia ;


<3

terus rasa nak tengok lagu ini..bila tengok..oooo..baru saya paham maksud dia..totally salah arah macam apa yang saya pikir awal-awal tue..huhuhu.

nak buh sini, tak leh nak embed lak..jadi kalau nak dengar..tekan sini ye..

okay, selesai satu..kita tunggu next challenge pulak..

// tekan sini untuk lihat senarai challenge ..

bubye  :)

0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!