status baru ; sedia dah..??

salam ;

lewat petang baru menjengah entri hari ini..tak tahu la kenapa..dah wat da satu entri untuk auto-publish..tapi tak jugak-jugak jadi publish nya..sampai time kena publish,terus jadi draft..bukan sekali..3, 4 kali..sudahnya, tick entri itu, dan deleted..hmmm senang..tak de sakit hati di situ..

sekarang nie, bila bukak facebook..tengok kat wall / news feed..mesti nampka banyak gambar kawan-kawan yang sangat comel..gambar diorang pkai baju lip lap lip lap..pastu ade crown skit, pastu tambah lagi veil..agak-agak anda..boleh teka tak gambar macam mana yang saya maksudkan tu..??ce teka ce teka..tak best la asyik dapat jawapan free je kan.. ....  ...   .... dapat tak..??k takpela..tak yanh tambah serabut korang..meh sini saya bagi jawapan..gambar yang saya maksudkan kat atas nie, lebih kepada gambar pengantin..

hmmm..betul..itu la hakikatnya..1-2 tahun lepas habis belajar..satu-satu saya tengok kawan dari zaman sekolah sampai la kawan keje sekarang..sorang-sorang tukar status..masuk alam baru..temgok gambar diorang, pic diorang..cantik bangat kut..serius berseri-seri..ada yang bertunang, ada yang beru menikah, ada yang buh gambar sanding dan tak kurang juga ada yang buh gambar baby..waaa...bestnye mereka..

dalam hati, sedikit pun tak de perasaan cemburu..tapi tambah happy lagi ada la..seronok bila tengok diorang gembira..seronok, bila akhirnya mereka berani buat keputusan untuk masa depan sendiri..bila mereka yakin apa yang mereka pilih itu, adalah yang terbaik bagi mereka..

bila sorang-sorang kawan bertukar status camtue..diri sendiri tertanya..eh, bila ek turn aku..
orang pun ramai da tanya ; ' awk tu bila lagi..?? '
sedara pun ramai da cakap ; ' cukup da umur da tue..da blh menikah da tue..'

saya cuma jawab ; ' hehehe..nanti dulu..banyak benda tak stabil lagi nie..bengkok-bengkok lagi ni '

diri memang la teringin..eh ko..sapa tak nak kawin..sapa tak nak bahagia..semua orang nak kan..tapi dalam sibuk-sibuk saya berpikir hal-hal camnie..saya suka kembali kepada soalan yang paling asas..

' saya dah sedia ke untuk pegang tanggungjawab itu ..?? '
' boleh ke saya komited pada tanggungjawab tersebut..?? '

jawapannya..adalahsaya sendri yang simpan..tiada siapa yang tahu..melainkan Allah swt..
cuma apa saya boleh kata, insyaAllah..sampai masa , sampai jodoh saya..tak kan saya tolak..saat itu, sedia tak sedia..saya kena terima juga..

untuk kawan-kawan saya yang dah bertukar status, bakal bertukar status..i'm happy for u..doa saya untuk kalian..moga kalian bergembira selalu dan sentiasa di bawah lindungan Allah swt..dalam apa-apa pun..kalian kena kuat tau..jangan cepat mudah mengalah..insyaAllah..Allah swt sentiasa bersama kalian

kawan-kawan..tolong doakan saya ye ;)

k lah..berhenti dulu..bai

p/s : sok holiday..yeah..

terima kasih sudi singgah dan baca



2 bijak pandai berkata-kata:

Myra Anne said...

kte pon penat dh jawab bila org tanya..haha

nuraitul said...

tue la psal..kdg2 cuma blh senyum je..pandai2 la nk pk apa jwapan dia..

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!