tutti fruitti, sri gombak

salam ;

selamat hari khamis semua..waahh..lihat kerajinan saya..bila sampai masa..berlonggok-longgok entri baru saya hidang kat korang semua kan..tu la..kan saya dah cakap semalam, cerita banyak benda nak kongsi..tapi tak dan lagi nak buat..sekarang..sementara ada masa, ada idea..baik cepat-cepat taip..

tengok tajuk pun tahu dah kan apa saya nak cerita..tengok first pic terus dah bagi idea da kan kisah entri kali ini..saya tahu, saya lambat ketinggalan..rasanya orang lain berzaman dah try..saya gak yang terkial-kial baru kali ini nak cerita pasal benda ini..tak pe la..macam ayat biasa sebelum ini..better late than never kan..lambat camne pun..sekurangnya pernah gak saya rasa..

mula-mula sekali..mintak maaf, mintak ampun kat #encikchentahati..saya tahu, kami dah janji sama nak ke tempat ini..tak jauh pun..kat bangi pun ada..tapi sampai la ni..tak tersampai-sampai lagi..ampun awak..tak plan pun tak nak ke tempat ni sebenarnya..plan asal nak ke tempat lain..tapi da yang tukang belanja tu bagi cadangan kat sini, saya yang menurut perintah la kan..saya janji, insyaAllah..nanti kita sampai juga tempat ini ye..  o.O

# the wall

sementara yang si bongsu tu ada bertenggek kat umah masa cuti Hari Malaysia haritue (tengok..lama tak lama aku peram cerita ni)..terus bawa dia ke sini..memang da janji ngan dia dari cuti hari raya haritue lagi..tapi time tue..cuma janji ke Ice Room je..tak jauh pun kami pergi..tak sampai KL pun..cuma kat area Sri Gombak je..kat situ, banyak buka kedai baru..serius best-best kedai dia..dah nasib kami kebetulan baik, waktu plan-plan nak ke Ice Room..ika cakap..

  ' alang-alang kita ke tutti fruitti je la..baru buka kat situ '

oh ye..memang sangat suka la..memang teringin sangat kut nak try..

sampai-sampai kedai itu, ramai orang..mungkin masing-masing pun excited macam kami kut..nak rasa penangan tutti fruitti nie yang ramai gebang sangat la syiok..penuh kut seat dalam tue..masuk-masuk dalam kedai, kami bertiga-tiga tercenggang-cenggang cari tempat dan usha baek punya setiap penjuru kedai tue..mungkin nampak reaksi kami yang memang obvious first time jejak ke tempat tu, terus staff tu cakap..

 'first, select your cup k..then suit yourself'..

gegegege..'suit urself'..gaigaigaigai..nak suit gane..??kami tak tahu ape nak buat mula-mula..bukan kita main order-order je ke..??huhuhu..mujur ramai orang..so, masing-masing membontoti orang lain la..orang buh yogurt, kami buh yogurt..orang buh filling..kami buh filling..org buh hiasan-hiasan..kami pun ikut..dalam pada tu, sibuk bisik-bisik kat diorang..jangan amik yang sama tau..amik lain-lain..nanti leh tukar-tukar..hehehehe..senonoh tak senonoh perangai dia nie kan..

pas masing-masing dah penuh cup..kedek-kedek ke kaunter untuk timbang..hehehe..bila kuar bill...perggghhh..boleh tahan..mujur orang lain belanja..kehkehkehkeh

(dalam dada, penuh betul rasa bersalah ni..tapi nak tunjuk gak..hehehe)

# lain kali belanja lagi ek

# syiok kamu ek

# tmpg syiok

# the sisters


# the love of sisters

overall..okay la..tapi tak la saya akan jadi craving gila untuk datang tempat ini lagi..ada rezeki lebih, insyaAllah saya akan datang lagi..the menu was only ice-cream yogurt..bukan macam Ice Room which is kita boleh la nak sumbat benda lain cam spageti ke, chicken chop ke..tapi, untuk yang mahu mencuba..datang la..at least bila orang lain bercakap..kita pun boleh ikut cakap juga kan..untuk #encikchentahati..sory sangat g tempat ini dulu bukan dengan awak..insyaAllah..nanti kita datang ye awak..

k sudah tayangan gambar da..sambung wat keje balik k..
 
terima kasih sudi singgah dan baca ;

0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!