2 Syawal 1432

salam semua ;

bertemu semula untuk sesi tayangan gambar raya lagi..hehehe..selagi mana saya duk beraya..selagi itu la, belog ini akan penuh dengan tayangan gambar-gambar raya..hmm..betul la kan..baru betul ada semangat raya..tak kan nak cerita pasal hal ofis pulak bila semua orang ngah excited publish gambar-gambar raya kan..

alhamdulillah..untuk raya kedua..selamat juga saya satu keluarga menjejakkan kaki ke negeri sembilan..seri menanti ; kampung abah..macam biasa..bila masing-masing dah besar dan sudah lebar badan masing-masing..haruslah tak muat untuk sumbat semuanya dalam satu kereta kan..jadi, kami ke seri menanti dengan berkonvoi 2 kereta..

dalam kul 10 bertolak dari gombak..selesaikan apa yang perlu..dan terus bergerak meninggalkan kuala lumpur..mengambil alternatif LEKAS highway supaya lekas sikit sampai ke kampung..kereta abah ada sedikit problem..sempat abah patah balik, cuba untuk mencari mana-mana bengkel yang bukak..tapi tahu la kan..semuanya sibuk nak cuti raya..konfom-konfomla tak de..sudahnya, abah tawakal je drive slow-slow sampai ke kampung..alhamdulillah..perjalanan kami selamat pergi dan balik..

sementara tunggu abah di Ulu Bendul..masing-masing mengambil kesempatan bercamwhoring..cuma kami berempat je yang ada..nak mintak tolong orang lain,macam segan..jadi nya..konfom-konfom la tak de gamba yang lengkap kami 4 beradik..mesti akan ada sorang yang kurang..

# antara nyawa-nyawa saya 

# with the youngest

# along - angah - kecik !!
hampir sejam tunggu abah di Ulu Bendul..rupa-rupanya abah dah tersangkut dalam jammed masa ikut highway baru kat Bukit Putus..mujur kami ambil inisiatif jalan lama..tak kena..huhuhu..terus bergerak ke Bahau dulu..rumah Pak Teh..adik lelaki abah yang paling bongsu..bersantai hampir sejam lebih..baru bergerak ke kampung..wooaahh.yang ini saya excited..dengar cerita umah kat kampung dah repair..tue yang wat tambah excited nak pergi tengok..

# the ladies with daddy

# guess who is missing

# di rumah Pak Lang
(msih dalam kerja-kerja repair)
dah janji ngan Mak Teh..akan datang balik untuk makan dulu..jadi sebelum beransur ke rumah berikutnya..datang singgah semula untuk memenuhi isi perut..

# 4 of us
masuk balik rumah ini..teringat kenangan lama..teringat masa arwah wan ada lagi..kalau balik kampung, mesti akan tido 1 malam kat sini..masih ingat lagi, tempat kami sekeluarga tido..kat mana arwah wan akan bentangkan tilam untuk kami sekeluarga..petang-petang, abah bawak pergi mandi sungai..waaa..rindunya waktu dulu..keadaan dalam rumah masih sama..cuma ada sedikit repair untuk menambahkan keselesaan lagi..

# this corner was used to be our sleeping area..
+____+
miss the moment

# sesi makan..lihat siapa yang sibuk :)
selesai di rumah Mak Teh..singgah sekejap kat umah Pak Long yang sangat la dekat ngan kawasan situ..tapi tetap kena menggunakan kenderaan..datang ke rumah Pak Long untuk jumpa menantu omputih..seronok dengar ateh sembang life dia kat sana (Switzerland)..nampak dia happy sangat..alhamdulillah..satu lagi berita gembira, one of my cousin..Nurul @ Leen which is sebaya dengan saya..bakal menamatkan zaman bujang dia dalam next week if tak silap..waa...seronok..tahniah..  :)

menjelang pukul 10..kami mula bergerak balik ke Kuala Lumpur..tapi sebelum balik sempat lagi abadikan kenangan terakhir di Kampung Gunung Pasir, Seri Menanti, Negeri Sembilan ;

# bye bebek  :P

terima kasih sudi singgah dan baca :


2 bijak pandai berkata-kata:

Omar said...

Meriahnya raya.
Ini confirm duit raya pun meriah...hahadu

nuraitul said...

bertuah la kalau dpt..msalahnya sy yg kena hulur duit raya..huhuhu..

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!