hhmm..saya teringin...

selamat malam semua..

tetiba buang tebiat pulak hari ni..update blog di malam-malam hari..suatu keluar biasaan bukan..sebenarnya nie satu cara supaya mata nie terus berjaga..bulat sebulat bulatnya jangan terkulai lalu terpejam..hahaha..esok kan cuti..tak rock la tido awal-awal kan..macam orang cakap..malam masih muda..

esok..hari thaipusam..public holiday..konfom beribu-raban manusia nun di Batu Caves nie..mujur tadi otw balik tak stuck kat mana-mana jammed..abah dah panas punggung risau stuck dalam perarakan thaipusam tue..alhamdulillah..lancar..lebih kurang setengah jam dari putrajaya..sampai da kami di rumah..esok..saya nak jadi pekerja contoh..orang semua berehat bersantai di rumah..saya baik hati nak g ofis..lihat..bagus kan saya..hehehe..padahal kerja berlambak kat ofis nak cover konon pekerja contoh bagai la..ayat saja bikin gempak..

sok..nak bangun awal-awal..yela..jauh tau rumah saya dari ofis..petang tadi macam berkira-kira..nak pergi ke tidak esok..since tadi abah da membaik hatikan diri untuk hantar saya pagi sok..jadi saya setuju..tak yah rungsing-rungsing da pikir nak kena naik turun bas..hhmmm..leceh tau..dari rumah saya..paling tidak makan masa hampir 2 jam..kalau naik public transport..yela..naik bas..turn tukar lrt..trun lagi naik erl pulak...pastu naik bas pulak..ha..baru sampai ofis..tapi kawan-kawan..bukan begitu keadaan saya di pagi sewaktu hari bekerja..saya kan menumpang orang..jadi senyum la..tak yah pikir pape..tapi bila abah outstation..mula da kelam kabut..ayoyo..camne nak g kerja nie..??

tue masalah paling kritikal saat nie..sampai sekarang saya masih lagi under provision..bukan dalam pemerhatian sebab buat kes jenayah ke apa..under provision sebab sehingga sekarang masih belum dapat 100% kepercayaan untuk drive sendiri..salah sendiri jugak..sape suruh tak pegang-pegang langsung stereng kereta lepas passed test kereta dulu..sampai la selamat lesen P tue dengan jayanya..langsung tak drive..alasan

kereta manual..leceh..banyak benda kena buat..nanti mati enjin tengah jalan lagi naya..nak suruh syima bawak..tunggu kereta auto dulu..

jadi sekarang..saya menunaikan janji..sebaik wujudnya kereta jenis automatik di rumah ini..saya sudah mula pegang stereng..hoyeah..tepuk kuat-kuat ye kawan-kawan..bila da bawak tue..seronok..tak percaya..macam miracle..yeah..saya berjaya mengerakkan kenderaan beroda empat ini la..bangga sekejap..seronok perasaan drive tue sampai kadang-kadang kena berebut dengan ika nak drive..takde main tunding-tunding jari da..mujur saya nie kakak yang sangat penyayang..jadi beralah la saya..

tapi satu masalah..sampai sekarang..untuk bergerak jauh..masih perlu co-pilot aka pegawai JPJ tak bertauliah di sebelah..baru boleh..kalau tak..setakat 10 km sekitar kawasan rumah je la..pernah bawak kereta ke ofis..tapi perlu ada amir atau abah di sebelah..pernah cuba-cuba nak berani nak drive sendiri balik..tapi tak pasal-pasal kena sound..

ko jangan berani-berani sangat along..jalan sebuk balik nie..semua orang nak cepat..pape jadi nanti..aku tak tahu..

patah semangat saya..oouch !!

saya teringin tau..drive sesorang g keje..bergerak sendiri ke mana-mana..bawak mak/nenek ke Ampang ke..g hospital amik ubat ke..kiranya menjadi salah seorang driver di rumah  nie..tak nak da terlalu bergantung pada Amir saja..saya da boleh drive..da ade kereta..dan alhamdulillah..ada sedikit keyakinan pada diri sendiri untuk diri.jadi saya mahu jugak berjasa..tapi saya tahu..untuk masa terdekat ini..benda tu sangat mustahil..even tanya pada sayang..dia sendiri tak caya untuk lepaskan saya drive sendiri..saya still takut-takut lagi katanya which is sangat bahaya kalau teragak-agak masa drive..tengok..dia sendri tak sokong..hhmmm..

bila kat jalan raya..tengok pompuan drive..dalam hati terus terdetik..'cool gila tengok org ni drive..bila la aku dapat peluang camtu ek '..kalau saya da boleh drive sendiri..tak yah rungsing-rungsing da sapa la nak hantar saya bila abah outstation..tak yah susahkan amir da kena balik dari kolej dia semata-mata nak hantar saya g kerja..dan tak yah susahkan sayang kena drive jauh-jauh dari putrajaya ke gombak..the patah balik ke putrajaya..lihat..berungkai-rungkai masalah ini..maaf semua..

harap-harap cepat-cepatla tamat tempoh percubaan ini..betul-betul tekad tak nak susahkan orang lain da..cuba untuk berdikari..menggunakan segala kebolehan yang boleh..saya akui..saya memang tak la berani sangat drive..yela..kalau diikutkan jangka hayat kereta tue..saya pun baru je dalam 2 bulan boleh drive..problem paling kritikal sekarang ialah saya nie tak reti nak parking..terutama parking yang berbentuk segi empat..peergh!!memang failed..takpe-takpe..perlahan-lahan saya belajar..tak nak gelojoh-gelojoh..nanti diri sendiri yang rugi..

p/s :
  • dia tegur..cakap saya comel bila drive..auww..berbunga-bunga saya..tak pernah lagi setakat ini dipuji begitu..suka..terima kasih sayang.. :)
  • terima kasih penutup entri semalam saya cakap pasal malu-malu nak wish ke tidak pada empunya badan yang tarikh lahirnya jatuh pada hari ini (19/01/2011)..so..for ur information..saya berjaya meluahkannya..by myself k..tanpa menggunakan orang tengah..yeah !!..tapi tidak lah secara 'live'..menggunakan teknologi terkini..saya berjaya menyampaikan isi hati..rasa lega sangat..fuhh!!

0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!