Bajet 2012

salam ;

dan selamat tengah hari semua..huih..jangan terperanjat tau..anda berada di saluran yang betul..kenapa..??pelik ka tetiba tajuk entri saya kali ini berbunyi serius..??hahaha..bukan lagu tajuk mengong-mengong, dummy lovey bagai..yang itu kita sambung nanti okeh..jangan risau..saya masih lagi penaip yang berhati ceria yang excited sungguh nak cerita macam-macam kisah pasal daily life saya..

tahu kan semua..by petang ni..dalam pukul 3..Perdana Menteri Malaysia, YAB Dato' Sri Mohd Najib bin Tun Abdul Razak akan umum Bajet bagi 2012..sebagai salah seorang daripada berjuta-juta rakyat malaysia, saya pun mestila ikut sibuk eksited nak tahu juga pasal benda ini..huih..dulu langsung tak kisah pun pasal benda ini..apa-apa ntah semua orang sibuk cerita pasal bajet, saya dengar je..padahal satu apa pun tak paham..tapi kan..semenjak-menjak dah mula kerja ini..mula la nyibuk..pantang dengar PM kita pergi mana-mana program..mesti sibuk nak tahu kut-kut ada berita baik ke..ada pape announcement yang menguntungkan ke kan..

# gambar dari sini

apa cerita Bajet 2012 ini..
  • Bajet 2012 kali ini diterjemahkan sebagai "Belanjawan Transformasi Untuk Semua Rakyat Malaysia". Isi-isi bajet lebih tertumpu untuk membantu rakyat yang menghadapi masalah kenaikan kos sara diri.. (fuih..fuih..fuih..harap-harap..adala announce naik gaji).
  • ada juga yang berkongsi cerita cakap cukai rokok akan naik hampir 100%..huih..berita baik ka berita buruk tue..??
  • apa lagi ek..?? eh..tunggu sesi pembentangan petang nanti je la ek..
petang ini, ramai-ramai konfom standby depan TV tunggu berita baik..mana yang tak sempat nak tengok kat tv..kerja banyak..??tak leh dari meja kerja..takpe..leh je dengar secara online..if tak silap, official web Kementerian Kewangan akan siar secara live..so, situ pun boleh..tak dan nak tengok kat tv, tak de pc nak tengok..dengar je kat radio..okay..banyak alternatif da kan saya bagi..kalau tak pun..mana yang malas bebeno sangat-sangat..tunggu je suratkhabar pagi sok..konfom semua main newspaper highlight pasal bajet ni kan..


# YAB Dato' Sri Mohd Najib

baik..mari kita sama-sama dengar berita baik...    :)

k babai..

terima kasih sudi singgah dan baca ;

0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!