siblings' day out

salam ;

apa khabar semua..harap-harap semuanya okay-okay saja ye..cuti panjang, ditambah lagi dengan masing-masing da bonus + gaji..haruslah hujung minggu ini yang terbaik kan..bagi saya, terbaik juga..seronok juga..tapi tanpa si dia di sisi..haruslah ada rasa macam ada sikit kurang..cepatlah rabu nanti, tolong la cepat..rindu bangat sama si dia..  ;(

okay, tukar cerita lain jap..minggu lepas, seminggu saya dikurung di shah alam, grand bluewave..berat hati gak nak pergi, tapi urusan kerja punya pasal..gagahkan diri jugak..seminggu di sini, yup..it's fun..seminggu pecah kepala brainstorming, tapi dapat juga kenal ramai kawan baru dari agensi-agensi lain..serta info-info pasal jabatan masing-masing..seminggu di sana..seminggu jugak la saya tidur keseorangan..diberi katil single dua unit..satu side sahaja saya pakai..jenuh pujuk mak datang, tapi bila dipikir-pikir kan balik..kesian pula diorang nanti nak makan camne..

# room
tapi malam keempat..saya ada teman..yiiyyyeaahh...adik-adik yang lain sudi datang menemankan saya..since ika cuti hari jumaat, sebab tu diorang boleh datang malam itu..lewat diorang sampai ke hotel..mana tak nya, 11 pm kut baru bertolak dari gombak..malas nak jemput kat bawah..cuma bagi saja no bilik dan ting tong..diorang ada depan pintu..

seronok bila diorang ada..hilang kejap serabut dalam kepada..bukak pintu je, dah boleh dengar bunyi ika gelak..huhuhuhu..this is second time they joined me whenever i attended any course..nak layan lama-lama tak boleh, keesokannya 8.30 am dah mula program akhir..so, layan diri la ye sis..
keesokannya, program mujur cuma separuh hari saje..kul 12 pm sudah kena check out..suh diorang yang kat atas tue get ready kemas-kemas apa yang perlu..by 12.30 pm, kami keluar da..

# ika dan nisya

# get ready untuk balik
next destinastion, pulang ke ofis jap..anta barang-barang yang perlu..malas pulak nak ngusungnya ke ofis selasa nanti..baju-baju kotor pun da siap-siap anta ke rumah sewa..tunggu masa untuk basuh je bila balik nanti..setel semua..perut mereka ini semua perlu diisi..dari pagi lagi, masing-masing kebuluran..decide untuk ke Presint 15, kedai Nasi Ayam Gemas..

# lunch

# khusyuk ..
seterusnya..masa untuk bershopping pulak..IOI Mall..walaupun banyak kali da #encikchentahati bawa ke sini, but still blur-blur lagi jalan ke sini..tapi, tawakal je la..mujur sampai jugak..yyyiiiyeaahh..saya da tahu..  :)

jalan-jalan dalam ni..terus nampak station ini..salah satu station wajib persinggahan #encikchentahati bila ke sini..yang lain sume tak pernah cuba..saya suh diorang try, my treats  :)

# rest n go
berlegar-legar dalam itu hampir 5 jam..huhuhu..masih tak leh lawan lagi rekod bila saya dengan #encikchentahati tempoh hari..hampir 6 jam kami dalam itu..time duit ada, syiok la berjalan..tapi masalahnya, susah betul nak jumpa yang berkenan di hati..haiiiyaaa..tak suka betul..lagi satu, shopping tanpa si dia, rasa lain macam pulak..macam ada kurang sesuatu..tapi tak pela..panjang lagi..nanti jalan lagi cuci mata ek..boleh kan sayang..?? errmmmm..

masing-masing balik dengan plastik di tangan..saya dengan ika dapat rembat kemeja di Brands' Outlet, amir dapat kemeja dan tshirt dari padini dan nisya, kasut dari TSC..okay la tue kan..tak kan 5 jam jalan, balik dengan tangan kosong pulak..

# satu lagi kemeja :)
sebelum balik, singgah jap McD..teringat bila bonda tercinta ada sebut teringin mahu yang ini...

# bekalan untuk di rumah
yup..it was good..best sangat..lama da kami tak keluar 4 beradik camni..bila masing-masing dah dewasa..masing-masing sibuk dengan komitmen sendiri..lagi satu tujuan, nak bawak si kecik tue berjalan-jalan..tiga minggu da dia kat umah lepas hampir 5 tahun di Raub..sekarang, bila dia da abis sekolah kat sana..nak ke PLKN pula dalam tempoh 1 minggu lagi..huhuhu..kesian dia..so, mana yang sempat..bawak la dia berjalan-jalan ..

okeh..stop sini dulu..nanti cerita lagi ye..

k babai ;

terima kasih sudi singgah dan baca ;

2 bijak pandai berkata-kata:

BTS said...

nice hotel... ! macam mana brainstorm program? sure tercapai matlamat kan... oh here my new entry... My Sabah trip: Dari Gunung turun ke pulau

nuraitul said...

huhuhu..blh la..pecah gak kepala..okay..will be visit.. :)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!