salam maal hijrah 1433H

salam ;

berkumandangnya azan maghrib pada 26 November 2011, tanda kita telah meninggalkan satu lagi tahun dan melangkah ke alam baru, mengikut kalendar islam.

jikalau mengikut kalendar inggeris, kita akan menunggu detik jam 12 pada setiap 31 Disember..berbeza dengan islam, kita menunggu azan berkumandang..tidak kah lebih indah jika begitu..??

kala jam saat tepat menghampiri angka 12, kita bersorak keriangan..bergembira dan emlonjak-lonjak..tak kurang ada juga yang meraikan dengan minuman beralkohol..berbeza dengan islam..kita akhiri tahun lama dengan bacaan doa akhir tahun..dan mula kan tahun baru juga dengan bacaan doa..lihat..bukan kah lebih berkat begitu..??
saat mula meninggalkan tahun sedia ada, kita mengimbau semula apa pencapaian kita..apa kesilapan dan kejayaan kita..adakah semua yang kita cita-citakan telah tercapai-capai..??masih dalam proses pemcapaian atau masih belum nampak bayangan permulaannya..??
tidak mengapa..jika belum bermula pun..tiada siapa yang akan menghukum..tiada siapa yang akan marah pun..cuma kerugian pada diri sendiri..setahun berlalu dengan sia-sia..


# salam maal hijrah 1433H


untuk diri sendiri ;
selamat memulakan tahun baru..saya sendiri juga turut tergulung dalam golongan seperti yang saya maklumkan di atas..ada juga cita-cita dan angan-angan saya pada tahun yang lalu masih belum tercapai dan masih belum mula langkah-langkah mahu mencapainya..nauzubillah..rugi sangatkan..hmmm..pesanan untuk diri sendiri..di tahun baru ini, diri benar-benar bersyukur masih diberi peluang bernafas di bumiNya..bersyukur masih diberi peluang untuk merasa kebahagian dan kasih sayang dari mereka..alhamdulillah..untuk tahun yang baru ini juga..moga diri, keluarga dan yang tersayang sentiasa di bawah lindungan Dia..kami diberikan petunjuk dan hidayah dari Dia Yang Satu..lancarkan lah urusan kami di muka bumi ini, panjangkan umur kami dan dikurniakan rezekin yang halal..insyaAllah.,


terima kasih sudi singgah dan baca ;

0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!