last minute work !

salam ;

alhamdulillah..semalam ( 13/11/2011), tepat 12.55..keluar je dari Bilik Sri Kemboja..dalam hati, terus rasa nak lonjak-lonjak..menandakan berakhirnya tempoh penilaian saya di INTENGAH..ffffuuhhh..lega sangat-sangat selepas menghadapi 1 1/2 hari di sana dengan perasaan berdebar-debar..saya enjoy kat sana..langsung tak rasa stress..masa berjalan cepat sangat..sedar-sedar dah habis..waaa...saya suka..teammate yang sangat helpful, roomate yang sekepala..alhamdulillah, saya happy sewaktu kat sana..tapi dalam seronok-seronom tu, dalam diri sentiasa beringat..awak kat sini bukan nak enjoy suka-suka..awak ada task, awak bawak harapan mak abah..kena buat lek lok..

tapi untuk entri hari ini, saya belum lagi nak bercerita pasal saya kat sana..yang itu, kita simpan next entry okeh..untuk kali ini, saya lebih nak bercerita kisah sebelum saya ke sana..kecoh..semuanya kecoh dan pastinya disebabkan kecuaian, kelekaan saya sendiri..huhuhuhu.

# PARKER
petang, sebelum balik..#encikchentahati sempat pass ke saya benda ini..kata dia..pakai pen ni masa kat sana..biar jadi dorongan masa kat sana nanti..huhuhuhu..terima kasih sayang..

okay..kita mula kan cerita..

untuk assessment kat INTENGAH tu..ada beberapa dokumen yang saya kena sediakan..panggilan assessment ni bukan lah short notice pun..lama dah tahu..tapi biasa la saya ni kan..lagi lama, lagi lambat la saya akan buat..masa check haritue kat web SPA pun, cuma baca then print..pastu biar berlonggok tepi meja..masa balik gombak cuti raya haji tu dah siap bawak balik semua dokumen dengan gambar lagi..konon nak siap-siapkan sume kat umah..tapi haram..buka tunjuk kt mak jap..pastue campak entah mana ntah..

jumaat pagi (11/11/11) baru kelam kabut tepon mak, suh tengokkan ade ke tak gambar passport tue kt umah..jenuh mak cari satu umah..tak de..yang ada cuma borang-borang je..ah sudah..mana pulak nak cari gambar saat genting macam ni..nak print balik, da sampai ke ofis..nak tak nak terpaksa la cakap ngan abah..sebelum balik umah nanti, saya nak patah balik ke P11..nak print gambar dulu..pergh..mujur abah cakap okay.. okeh, selesai satu masalah..

tengah sibuk menunggu masa pukul 5.30..tiba-tiba bos cakap..pukul 6 nanti ada meeting sebutharga..huh..??pukul 6..??tapi bos cakap mungkin tak lama kut..huhuhu..takpela..bagitahu abah, lambat sikit..ade meeting pukl 6..mujur abah cakap okay..

tunggu punya turn..sudahnya..dalam pukul 8.15 pm baru setel meeting tue..cepat-cepat balik ke ofis..kemas pape yang perlu..terus pergi ke abah yang da memang tunggu kat luar..cepat-cepat balik ke umah kat P11..bukak laptop, connect cable..terus cepat print..nak buatkan cerita la kan..printer buat perangai..document paused tak mo print..adei..tolong la jangan buat perangai..orang nak cepat..dia boleh plak jadi cmtue..huhuhu..sakit hati betul..adalah dalam 20 minit gak berpeluh dalam bilik tu berhempas pulih untuk print..sudahnya tak boleh juga..terus masuk printer dalam kotak..angkat bawak balik, sambung buat kat umah..

dalam kete, abah tanya..apa lagi dokumen nak kena bawa..saya cakap, skrol dan transkrip ijazah nak juga..tapi ika da check ada kat umah..abah cakap dia yang simpan dalam fail kat opis..ha sudah..mana satu pulak nie..langkah selamat..abah ajak patah balik ofis..ambil fail dia cakap tue..bukak-bukak memang ada..fuh fuh fuh..mujur la..

sampai umah, dah dalam pukul 10 lebih..terus bukak laptop, connect cable printer ngan laptop...cuba try test lagi..pastue baru la lepas gambar tue di print..fuhh syukur..sekali lagi alhamdulillah..semak balik checklist untuk lapor diri 12/11/11, nampak pulak kat poin no 3..nak skrol ijazah dan transkrip beserta SALINAN..ha sudah..da kalau kata salinan, konfom nak kan pengesahan..celah mana pulak nak cari pengesahan malam-malam buta nie..adei..betul-betul cuai kan saya..

dalam kepala memang da blur gila..terus tak de mood nak buat benda lain..dalam kepala memang asyik cakap..' kalau la prepare awal-awal kan '.. tapi tue la rice already turned to porridge..sume tu dah terlambat..huhuhu..apa boleh saya buat..??termenung je la..

jam da pukul 1..dan saya masih belum mula packing lagi..Ya Allah..time tue betul-betul blur..tak tahu nak ngadu kat siapa..abah cakap, tido jela..nanti tengok la camne esoknya..mak pun da perli-perli cakap  tak yah pegi je..semua benda tak cukup..betul-betul rasa keseorangan sangat malam tue..perlukan seseorang nak untuk dengar saya mengadu..bukan seseorang untuk marah, hentam-hentam saya..hmmmm..

mujur malam tue juga terpikir untuk tanya kawan yang dah pun lepas assessment tue..dia cakap tak de pengesahan pun tak pe..fuhhh..lega terus..tapi tak berani nak yakin sangat sebab dia kena assessment tue kat tempat lain..tapi, tak pela..tawakal je la..

terlelap sekejap kat bawah..terjaga pukul 2 lebih..hampir sejam bermain perasaan..kuatkan perasaan lepas tu..macam mana pun, saya kena kemas baju malam ini juga..pelan-pelan, sorang-sorang, senyap-senyap saya kemas baju..cuba jadi seteliti mungkin supaya tak de satu barang pun yang tertinggal..mak terbangun tolong cari beg, terima kasih mak..pas dah kemas, longgok elok-elok satu tempat..2-3 kali naik turun untuk pastikan semua barang cukup bawak..hampir pukul 4 pagi..baru siap semua..dengan mata sembap, tak leh tido sebenarnya..tapi paksa gak diri nak tido..

# all originated from him
see..macam itu la kisah persediaan saya nak ke assessment baru ini..haru kan..saja kan nak wat kisah gak pada 11/11/11..kelam kabut betul malam itu..tapi itula..nak buat macam mana salah sendiri kan..hmmm..
dan akhirnya terjadi juga benda yang selama ini cuba saya elak..tak pela..benda lepas da pun..take it as a lesson..cuba beringat untuk masa-masa akan datang..

okeh, sudah cerita pasal preparation..nanti kita sambung lagi okay..
k babai..
terima kasih sudi singgah dan baca ;


0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!