perihal hijrah

salam semua ;

kawan-kawan..kita backdated tarikh dulu ek..eleh..macam la tak biasa kan..perihal weekend minggu lepas..ingat kan saya ada cakap yang saya berpindah sudah..sekarang nie kita cite sikit perihal penghijrahan itu ;

percaya atau tidak..sebanyak-banyak cuti minggu lepas..tak de satu hari pun yng saya manfaatkan dengan mengemas barang-barang yang nak dibawa..da tahu..memang diri ini suka wat keje last minute..masa awal-awal..dalam hati selalu cakap..ala takpela..awal lagi pun..lagipun kan panjang masa lagi..lepas itu bila da sampai masa dia baru kelam kelibut cari extension, cari berus , cari baldi..bila tak de mula panik..aloh aloh..camne nie..camne nie..adoi..ketuk kepala baru tahu..

pagi sabtu tue..bangun-bangun baru la sibuk cari mana baju kurung yang nak dibawa..mana bekas nak pakai nak buh baju..mula terintai-inti drawer bawah katil..tnya mak, mana pinggan, mana sudu..mujur semua orang memang da paham ngan perangai saya nie..

deretan barang
mana yang dah siap dikumpul..longgok bawak turun bawah..penuhkan ruang bawah pulak..separuh ruang tamu saya susun barang saya.
tak muat dah
malam bila dah mula nak gerak..sumbat pula semuanya dalam LoLiTa..adoi..dah la LoLiTa nie sangat lah comel..nak sumbat lagi dengan barang saya yang tak seberapa tue..boleh ke ek.??

sumbat selagi boleh
setelah di push push..disumbat-sumbat..akhirnya berjaya juga saya duduk dengan selesanya..err..saya memang selesa la sebab saya duk seat driver..takkan kat situ nak sumbat barang gak..ika ngan nisya di belakang yang jadi mangsa..hahaha..tak pasal pasal..sory sis..both of you..

perjalanan ke situ hampir 45 minit..ditambah lagi dengan cara pemanduan saya yang amat berhemah ini..hehehe..betul la..saya bawak dengan sopan tau..almaklumlah Pegawa JPJ Tak Rasmi sebelah saya..haruslah tunjuk contoh yang baik..

sampai rumah pun hampir pukul 10..abah tak larat naik atas..9 tingkat..tinggi sangat dia cakap..eleh..alasan..padahal ada je lift..sikit pun tak guna tenaga mendaki..takpela..mujur ada pertolongan dua orang budak itu..cepat sikit siap kerja..

selesai sesi memunggah

kepenatan masing-masing
 mereka datang tolong punggah je pun..tolong susun deret nampak macam banyak sangat barang saya bawak..padahal sikit je..ada la dalam 2, 3 je kali naik trun..hehehe..sikit la kan..bukan 20,30 kali naik turun pun kan..

lambakan barang-barang
menjelang pukul 11..berangkatla mereka pulang..meninggalkan saya terkapai-kapai keseorangan..eh tak..housemate saya ada kat situ..tak keseorangan pun..sebelum mereka pergi..sempat dulu kami bertiga bergedik kejap..huhuhu

three of us
saya tengok sehingga hilang punggung LoLiTa dari pandangan saya..excited + nervous..dan macam-macam lagi..macam mana ek kehidupan saya lepas ini..boleh ke saya manage semuanya sendiri..??take a positive side..insyaAllah boleh..harus boleh dan kena boleh..caiyok caiyok macam Korean cakap..

malam tue perut buat perangai..serius sakit gila..tak tahu apa kena..makan nasi lemak je pun sebelum tue..minyak sakit perut terlupa bawak pulak..pinjam pada ina..mujur ade..malam tue, terbongkang saya bertemankan haruman minyak angin..asyik..

0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!