kejadian di KB Mall - 24/3/2011

Selamat pagi semua ;

cuba curi masa untuk update blog jap ;

rasanya hari ini, mostly blogger mesti kecoh-kecoh pasal hal ini..satu lagi isu zaman sekarang..bunuh diri !!..penyelesaian singkat untuk masalah, bagi orang yang malas nak pikir panjang..malas nak usaha cari daya menyelasaikan masalah..

saya tahu kisah nie pun lepas baca blog Anastasyea nie..nak harapkan tengok berita atau baca suratkhabar memang berzaman la saya dapat tahu pasal hal ini..tue la..betul-betul sibuk sampai tak sempat nak tahu perkembangan terkini..hehehe..salah sendiri yang tak nak update..sibuk salahkan orang lain pulak..

difahamkan benda nie berlaku kat KB Mall..shopping mall besar yang ada kat Kelantan..tak tahu la sebab apa budak perempuan nie nak bunuh diri....ada yang cakap dia kena tinggal ngan boypren dia..ada yang cakap dia frust ngan result SPM dia..pastue tak kurang jugak ada yang cakap KB Mall tue sendri yang berpuaka..hmm..entah la..wallahualam

tapi..pandangan peribadi saya..kekadang bila kita dah blur sangat..betul-betul keliru memang susah kita nak berfikir secara waras..saya tak kata apa yang dia buat tue betul..mungkin diri dia dah terlalu serabut..tak tahu nak ngadu pada sapa..jalan pintas dia pilih untuk lenyapkan nama dia di muka bumi ini..mungkin dia sendiri tak nak pilih jalan ini..kalau kita tengok betul-betul kat video tue, kelihatan that girl berkeliaran kat area tepi tue macam berpikir-pikir nak ke tak terjun nie..kalau betul memang dia dah nekad..baik dia terus terjun je..napa perlu berlegar-legar..??bagi peluang sampai bomba datang dulu standby tilam..




walaupape pun..iman kita memang kena kuat..kekuatan diri diperlukan untuk menerima sebarang Qada' dan Qadar yang telah ditetapkan..lebih-lebih lagi bila kita ditimpa musibah yang besar..rasanya rata-rata orang Islam memang tahu kesalahan membunuh diri merupakan kesalahan yang dikategorikan sebagai dosa-dosa besar..saya nak berhujah lebih pasal hal ini, saya sendiri sedia maklum dengan kecetekan ilmu saya..cukup la saya nyatakan umat Islam memang ditegah daripada melakukan semua ini..kalau semua orang ambil jalan mudah membunuh diri untuk menyelesaikan masalah..nampak gayanya makin kosong la bumi ini..



Allah Maha Mendengar..Dia mendengar keluhan kita, sesalan kita dan taubat kita..kalau kita mati akal sekalipun, kembalilah pada Dia..insyaAllah..Dia akan tunjuk kan jalan..pesanan untuk semua dan juga untuk diri sendiri..

tapi ini satu sumber yang saya dapat di fb saya  dalam pukul 1.30 tadi ;

pinjam status Raracandyfloss ~

2 bijak pandai berkata-kata:

fatima said...

mati jgak die?

nuraitul said...

tak thu la..klu ikut status yg bca kt fb tue..mcm tue la..xtry pulak tgk kt mne2 paper..

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!