Hot Air Balloon Fiesta, Putrajaya

salam semua;

how ur weekend baru-baru ini..??harap-harap semuanya seronok saja..saya seronok weekend baru ini..sebab tue saya pun nak anda seronok..baru la syiok kan bila ramai-ramai seronok..

sejak 1-2 menjak nie, weekend saya memang sangat pack..orang lain bekerja waktu weekdays dan weekend digunakan sepenuhnya untuk berehat kan..??tapi tidak bagi saya..boleh kata jadual saya pack..(eceh macam artis pulak dia)..hehehe..tak de la..bukan pack dengan jadual bekerja..tapi penuh dengan aktiviti berso-si-al saya..walau penat tapi saya seronok..saya bahagia..saya gembira.. :)

rasanya ramai sedia maklum kan, baru-baru nie Putrajaya dipenuhi dengan objek bulat-bulat bewarna-warni tue..apa lagi kalau bukan Hot Air Balloon..alhamdulillah..seronok gila..akhirnya, ahad lepas (20/3/2011) dapat jugak saya melihat sendiri benda nie..tak silap saya, masuk tahun nie sudah 3 kali penganjuran program nie..tahun lepas cuma dapat baca coretan through blog-blog orang saje..sekarang saya sendri berada di tempat kejadian..seronok sangat kut..dia dah janji, walau macam mana cara pun..dia mesti akan bawak jugak saya ke tempat nie..terima kasih sayang for make it real !!..

melalui fb, dah ajak cik myra anne nie since dia duk kat Puchong..rasanya tak la jauh sangat..yela, kami biasa berhubung through blog ngan fb saje..terasa nak jumpa dia..tapi mungkin belum rezeki kami lg kut..myra ngadu encik lebah dia terlajak tido..sampai-sampai semua belon terbang da meninggalkan putrajaya..macam tue jugak yang sepupu saya kena..bersemangat dia datang dari Semenyih nak tengok balloon..sampai ke Putrajaya dalam kul 12, belon semua dah clear, petang dalam kul 6 baru dia lepaskan balik..haru..orang tue nak balik Johor petang tue da..huhuhu..sori wan.. 'aku betul-betul tak tahu schedule dia cam tue..aku pun beru first time nak g..bukan rezeki ko tahun nie '..

di Monumen Alaf Baru ~

the year i was born ~

retro effect by him ~
 
nmpk sgt fail posing ~

dia jugak yg selamba ~
power la konon ~
 
he and me arrived kat situ dalam 4 lebih..memang tak de langsung bayang-bayang belon tue..dalam hati dah sedih..semua belon dah tak de ke..??yang terbang tak de, yang teringkat pun tak de..yang ada pun cuma booth-booth dan pameran biasa saja..muka sayang nampak dah berubah..risau mungkin tak dapat tunaikan permintaan saya..tapi saya tak kisah sangat pun sebenarnya..memang dalam hati nak sangat tengok dengan mata sendiri belon tue..tapi kalau dah tak de nak buat camne..yang penting saya nampak kesungguhan dia..

berlegar-legar kat area situ..kawasan macam dah berlecak..mujur saya cuma pakai selipar je..tak lah kotor sangat..menjelang 5.30 dah nampak pihak secretariat bawak bakul belon panas tue ke tengah padang..orang ramai dah mula berkumpul tepi padang untuk lihat lebih dekat lagi belon-belon nie..dalam pukul 6 tue..satu persatu belon-belon nie mula dilepaskan..serius seronok gila tengok belon tue perlahan-lahan dibulatkan then terbang ke atas..cantik sangat..sayang sibuk dengan DSLR, saya pulak sibuk dgn handycam..hahaha..lenguh tangan den merekod hampir 5 minutes..


api api api ~

belon pertama dilepaskan ~

love the maroon balloon..romantic ~

belon nie maintain terpacak kat tanah ~

if tak silap yang 'Michelin' tue Malaysia punya (correct me if i'm mistake)

mula memenuhi ruang udara Putrajaya ~
selesai semua belon dilepaskan..kami berdua jalan-jalan tepi tasik pulak..lepak kat padang depan monumen alaf baru..seronok saya jadi model hari nie..sayang sudah pandai pakai DSLR..pandai bermain dengan function-function di kamera tue..caya lah sayang..u're fast learner..kalau saya, haram..cuma tahu set ke 'Auto' mode dan petik..

model serabut sikit hari tue ~
tambah lagi seronok..memang betul-betul tak pernah terfikir akan dapat..dapat naik Putrajaya Cruise..memang selalu nampak boat tue berlegar-legar kat tasik putrajaya tue..tapi tak pernah sangka akan dapat peluang naik..thanx again sayang..i'm truly happy..first time for both of us..masing-masing excited..promotion price waktu itu,cuma RM 15 per person..normal price pun RM30..okay la kan..i always thought the price for that cruise per person is RM 80++ or something..tue la..lain kali kalau tak tahu tanya..banyak rupanya facilities yang di Putrajaya nie yang menarik dan affordable..lain kali harus rajin explore lagi..

muka dia seronok ~

cruise kami ~
ber'background' Masjid Sultan Mizan ~

nak jugak ~

piloted by him ~


thank u sayang for make it happen ~
 malam kami berakhir dengan dinner time kat foodcourt Presint 9..both of us amik Char Kuey Teow dan Tauhu bakar..seriously,memang tip top menu nie..dua-dua sedap..tauhu bakar nie, sayang yang ajar makan..tak pernah sangka diri nie boleh makan camtue je tauhu tue..sesudah perut kenyang, masing-masing angkat punggung..

untuk hari itu..saya seronok sangat..terlalu seronok..walaupun badan penat..tapi saya bahagia..thank u soo much..sayang..may Allah bless both of us..insyaAllah..


lihat muka seronok itu ~
 p/s : maaf..entri nie memang panjang gila..penuh dengan gambar saja kan..

2 bijak pandai berkata-kata:

Myra Anne said...

ngeee~ bes nye! dh book hencik lebah awal2 tahun depan nk g tgk belon!!! ahahah

nuraitul said...

yeke..k2..nnti kalau kte thu jadual dia..kte gthu myra k..

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!