past is past

selamat hari rabu semua !!

hari ini mood saya tenang..tiada lagi rasa nak mengamuk-ngamuk cam semalam..tak de lagi rasa nak hempas-hempas barang cam semalam..huhuhu..i'm okay right now..mood sudah stabil..huhuhu..keje pun macam tak banyak sangat..alhamdulillah..jadi tak de rasa mengundang marah pun..


hari nie macam nak membebel dengan serius..tapi bukan dalam nada marah..cuma nada serius..betul-betul..bukan main-main..benar-benar..tiada yang benar melainkan yang benar sahaja..kehkehkeh..saya merepek sudah..back to main point..


THE PAST IS PAST..siap bold dan capital letter lagi kan..??jelas ada unsur serius di situ..saya tahu apa yang jadi sekarang memang nampak macam drastik..segalanya secara tiba-tiba..saya tahu ramai yang bercakap, ramai yang pelik..betul kan..even saya sendiri pelik..untuk saya terangkan sebabnya..memang tak dapat..tak terurai dan tak terjelas..tapi apa yang boleh saya cakap..semuanya telah lama saya fikirkan..telah lama saya dalami secara diam-diam..bukan memendam tapi cuba untuk mencari kepastian..adakah benar atau cuma bayangan..dan bila saatnya terurai..saya tak menyesal..walaupun bukan dalam cara yang saya sendiri suka..tapi secara hakikatnya..memang tiada sesalan..


alhamdulillah..saya selesa dengan keputusan sekarang..bukan kata dulu saya tak bahagia..bukan juga saya tak gembira..dulu saya bahagia dan gembira..begitu juga sekarang..malah lebih lagi..alhamdulillah..tapi saya belum boleh kata dengan lebih lanjut..tapi sehingga ke saat ini..itu yang saya rasa..terima kasih..


hal lama..kisah lama..banyak mengajar saya..banyak mendewasakan saya..dari sudut mana cukup la biar saya sendiri yang nilai..tapi kalau ada yang terperasan..(diam-diam sudah..okeh??)..bukan kata saya tak serik..bukan kata saya tak makan saman..tapi cuba untuk jujur..pada diri sendiri dan pada semua..sekarang saya tenang..walaupun bukan 200% tapi saya bersyukur..saya redha dengan apa yang jadi sekarang..dengan apa yang saya terima..jutaan maaf saya pohon (da macam raya pulak da) walaupun belum tentu ada yang sudi terima..kisah lama saya simpan..tapi bukan untuk dikenang..bukan jua untuk di rindu tapi untuk ingatan..saya tak membenci..teringat pesanan seseorang " Kalau betul da tiada..tutup kisah lama..jangan sampai jadi tembok penghalang pada perkara baru"..insyaAllah..itu yang saya cuba buat..

untuk hari ini..dan hari yang mendatang..cuba mengharapkan yang lebih baik..tawakal dan sentiasa berdoa moga benar jalan yang saya pilih sekarang (insyaAllah)..untuk dia..maaf..sekian lama..baru kini saya berani menampilkan diri..bukan melarikan diri tapi cuba untuk munasabah..terima kasih untuk semuanya..dan maafkan saya..

dan kamu jua..thanx for lighting my day..insyaAllah..doa saya moga lancar semuanya..satu saya minta..have a faith on me..
abis da..xmo serius da..yan penting..kita enjoy..(erkk..tetiba)..


tak penah lagi tunjuk imej baru pas makeover aritu kan..hikhikhik..


5 bijak pandai berkata-kata:

Miss Izah Mohamed said...

cantikkk! hehe..
lame xjumpe syima..

nape ni dear?? mesti byk akak missed kisah u ols kan.. huhuh

nuraitul said...

hehehe.mekasih kak..
xde pape kak..okeh je..transformasi mgkin.. :)

Unknown said...

heheh :D comel la ! sukasuka :)

Nieza Ibrahim said...

Heheheeee...bagus2..pilih apa yang terbaik untuk masa depan kamu....dun look back...(poyo jerr aku nk nasihatkan ko...)..HHAHHAHA....apa2 pon,,aku doakan yang terbaik untuk kamoo... ^_^

nuraitul said...

amoi MiyaSya : comel..??huhuhu..tenkiu..malu sy.. :)

nieza : thanx kak..hopefully this is the best..insyaAllah..hati kena keras skit..hehehe..

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!