bye bye 2010

salam jumaat semua.

pejam celik pejam celik..hari nie da 31 disember da..hari terakhir bagi tahun 2010..selamat hari jadi pada yang meraikannya..tahniah..berjumpa juga anda dengan tarikh akhir 2010 ini bukan..??..bukak bukak dashboard tadi..masing-masing bercerita pahit manis masam masin 2010..dikenang-kenang kan balik..macam-macam jadi kan..

same goes here..tahun ini benat-benar memantangkan saya..perubahan status dari pelajar ke pekerja..perubahan persekitaran yang masih cuba untuk difahami..dan juga perubahan diri ke arah lebih dewasa..kalau dulu duit betul-betul berharap pada scholarship..sekarang bila da kerja..dah rasa duit sendiri baru tahu betapa nilainya duit itu..hasil dari seharian bekerja..patutlah dulu mak abah tak kasi membazir beli bukan-bukan..for me..duit da ada..buat ape nk simpan..pakai je la..tapi sekarang..nak beli gula-gula sekupang berfikir dulu..nak beli ke tak..nak beli ke tak..eh tak la sampai ke tahap tue saya..hehehe..selagi logik diterima akal..guna la..macam mak cakap.."da duit syima..mana yang tergerak hati nak beli tue beli la..tapi jangan yang bukan-bukan..simpan-simpan jugak duit tu"..baik mak..syima dengar cakap mak..

sekarang bila da kerja..bila da nazak tue..seriyes mmg rasa segan gila nak pinjam balik kat mak..yela.konon masa awal-awl dapat gaji..dengan senyum lebar hulur duit kat mak..bila da hujung bulan..poket da ringan..terpaksa gak la wat muka kera..muka cam seminggu tak makan..harap-harap mak perasan  then tanya.."syima ade duit belanja lagi tak..??''..hehehe..yela malu kut nk minta..buruk siku lak nnti..enough psl fulus nie..rungsing kepala pikir..biarla..tak mau ulas panjang-panjang..




next..alhamdulillah..tahun ni..ika dan saya selamat diijazahkan Sarjana Muda kami masing-masing tanggal 28 November 2010..tambah mengembirakan lagi bila ika diumumkan sebagai Pelajar Terbaik bagi course dia..saya takla..cuma apa yang penting..kami berdua dah tunaikan janji kami kepada mak dan abah yang kami akan tamat dengan Anugerah Naib Canselor..yeah !! :)



Amir pun da bergelar mahasiswa sekarang..walaupun bukan di tempat yang dia idamkan tapi yang penting masih lagi dalam bidang yang dia minat..insyaAllah..3 tahun lepas ini..dia bakal memegang diploma dalam bidang kejuruteraan automotif..oh ye..lupa nak cakap..amir pun baru saja tamat bergraduasi pada 23 November 2010 yang lepas..jauh tau kami ke Terengganu..semata-mata mahu melihat amir menerima sijil dari ILP nya dulu..btw..tahniah bro..





untuk nisya..tahun depan kamu SPM..belaja lek lok..tunaikan hasrat abah mahu lihat salah seorang anaknya jadi doktor..kami bertiga totally out da..akak ngan angah amik math..memang konfom-konfom la jauh dari bidang doktor..abang chik pun..even dia pnya bidang ada operate-operate nie..tapi dia operate kereta..bukan manusia tau..lain alat-alat tukangan dia tue..jadi memang tinggal ko je la..takpe..insyaAllah..akak tahu ko boleh  buat..study molek-molek deh!!..




bermula saat 00:00, 1/1/11 nanti..saya mendoakan moga semuanya lancar..saya tutup kisah 2010 dengan azam, doa dan harapan..moga kami sekeluarga semua diberkati, dirahmati dan dijauhkan dari hasad dengki manusia..moga kami semua kuat dan tabah dalam menghadapi dugaan dan cabaran yang diturunkan..insyaAllah..

tak lupa.."SELAMAT TAHUN BARU SEMUA..SELAMAT MEMULAKAN AZAM BARU"

saya tak sedih tau !!

5 bijak pandai berkata-kata:

LyNn HaMzAh said...

happy new year dik...moga tahun nie lebih okey dari tahun sebelumnya yer...

Totin Jamain said...

happy new year girllllll!! :)

myra anne said...

br dapat bukak blog cik nuraitul ni ha lepas bape hari bodben kne sumpah sbb lembap gle.heee~ new layout la. suke2. mn nak carik layout cani ek??

btw,hepy nuyear!!

Afiefah Safieni said...

selamat tahun baru..
moga2 bahagia selalu..

nuraitul said...

kak lynn : selamat tahun baru kak..insyaAllah..mcm tue la harapan sy..same to akak and ur family.. :)

kak totin : OMG..kak totin ke snie..??cm xcya je..happy new year gak :)

myra anne : yeke..xbdosa brokbend tue disumpah-sumpah..huhuhu..yup..new layout..sje je men try2 aritue sewktu bosan gle kt ofis..tak ingt mne dpt..nnti da dpt will foward the url ke myra anne ye..syg kamu !! :)

afiefah :thank for visit..happy new year gak..same pray for u.. :)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!