hey..i'm here

salam semua..

tengah-tengah hari nie nak mengamuk jap boleh tak..??nak marah-marah boleh tak..??boleh..??boleh..??kalau tak boleh pun ada kisah..??hehehe..tak baik tau..orang lari tak datang jenguk blog ko baru tahu..eh tapi jap..ada ke org dtg blog aku..hehehe.. *errr..since entri nie meluahkan perasaan..izinkan sy menggunakan 'aku' 'ko' ek'..baru ade feel..hehehe..

tengah-tengah hari panas terik nie..satu badan aku pun ikut pnas kut..tapi dalaman la..yang sebenarnya aku berbungkus dalam ofis nie..tapi tak la berbungkus cam mumia pun..sikit je berbungkus..mujur ade jaket hitam..huhuhu..thanx dear !!..jap..jap..perlu garang,.nie entri meluahkan perasaan..meluahkan marah..bukan entri malu-malu kucing..gedik-gedik aauuwww..

apa perasaan korang bila korang jadi patung..kalau betul-betul patung macam cerita Kirana tue lain cerita la..nie tak..elok-elok aku dilahirkan manusia yang diberikan kesempatan untuk bernafas tapi dilayan sebagai patung..apa kes ek..???sabar-sabar..tarik nafas panjang-panjang..tue la..org lain mgkin nampak aku nie jenis tak kisah..jenis ok aje..jenis pendiam..jenis sengih je (aku sengih bertempat tau)..tapi jgn la sampai over limit..setiap manusia aku rasa ada limit kesabaran kan..ye...aku tahu..aku baru..banyak benda aku tak tahu..banyak benda aku kena belajar..bukan aku tak nak belajar..aku sggup okeh..nk treat aku yang ZERO knowledge nie mcm budak-budak pun aku tak kisah..tapi jgn wat aku rasa aku mcm patung kat situ!!..bncg-bncg dpn aku mcm aku tak wujud..hey..this is my first time la..nk compare ngan org lain yang keje da bertahun-tahun..aku mmg jauh sekali..lagipun nie bukan major aku..bukan ini yg aku belaja dulu..aku blaja mcm mne nak kira probability bukan baca vot okeh!!..

tapi aku tak benci apa yang aku buat sekarang..slowly aku mula suka dengan benda nie walaupun kadang-kadang rasa sakit sangat kepala aku nie..sekurang-kurang kerja nie still relates ngan number..i love number!!..rasanya apa yg aku buat skrg tak la sekompleks masa aku belaja dulu..cuma memerlukan aku buat keputusan yang cepat n relevan..ha..part nie mmg aku lemau..aku lmbat buat keputusan..then bila org push-push..aku jd stress!!..bnda simple pun nk kalut..dia kalut aku pun ikut kalut..ggrrr..geram aku..


sekali lagi..tarik nafas panjang-panjang..fuhh!!..aku rasa aku msih blh pikir dengan relevan kut..aku tak rasa lg nk maki-maki orang..atau sembur-sembur diorg..limit sabar aku tinggi lg mgkin..takpe-takpe..selagi aku blh tahan..aku tahan..selagi aku blh sabar..aku sabar..tapi satu aku minta jgn melampau..

3 bijak pandai berkata-kata:

LyNn HaMzAh said...

sabar yer dik...insyaallah satu hari nanti adik dapat sesuaikan diri dgn kerja2 tu...pasal org2 yang anggap adik macam patung tu...abaikan jer diorang...yg penting semua kerja yang diberikan adik dapat buat dgn tip top yer...

Khairol Izwan Shafie said...

ala syima! be strong la ckit..
diorang tu takot ko melebihi die kot. kalu ko dah expert takot diorang kne buang kje.hahaha
[walau aku pikir x logik, at least ko tahu mungkit diorang ade cuak ckit ngan ko]hahahaha...

so syima, all the best dunia kerja ko eh!!! :)

nuraitul said...

kak lynn : tue la kak..sampai skrg..cuba dulu untuk bersabar slagi boleh..insyaAllah..

krol : tuela psl krol..aku mmg kena kuat..lg2 dgn keadaan cmnie..ko ingt mcm buang smph..leh cempak2 gtu aje2..hehehe..btw..thenx.. :)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!