challenge 13 : what kind of person attracts me?

salam ;

hai peeps ..
terus bersemangat menyelesaikan tugasan..dalam tempoh beberapa hari, sudah melangkah yang ke-13..errr..okay la tu kan..

jadi seterusnya ..
orang jenis macam mana ye yang buat saya tertarik...hmmm..

  • kelakar - siapa tak suka kalau dapat kenal dengan orang yang kelakar..mestila suka kan..kita akan rasa happy je bila dengan dia..bila kita sedih, dia tahu nak hiburkan hati kita..buat kita lupa masalah kita..dan paling penting, lawak dia tu janganlah dibuat-buat atau melampau..let it be natural..barulah best..kalau dibuat-buat, nampak sangatlah kekok nya kan..
  • surprise me - cuba bilang sama saya, gadis mana yang tak suka pada surprise..??konfom memang ada yang ngaku cakap ' i hate surprise '.but ce kalau tetiba, ada orang suddenly surprise kan dia dengan bagi bunga, hadiah or buat pape yang mengharukan..konfom, keras camne hati tu..mesti cair juga kan..melt..melt..melt..hati konfom terharu punya..saya pun camtu..tapi tak la hipokrit dengan mengatakan ' i hate surprise '..i do love surprise tau..sangat sangat..ye la..kalau tiba-tiba masuk ofis..nampak sejambak bunga atas meje..konfom time tue jugak aku nangis..huhuhuhuhu...
  • always tell how he felts - hmmm..tak minta buat pape pun..cukup untuk dia cakap je..how it feel about me..happy ka, sayang ka, or pape je la..saya suka dengar, dan believe it..cakap 400 kali sehari pun, saya tak kisah..i'm never sick of it..sebab memang saya suka..bila dia cakap, saya akan rasa secured..saya akan rasa dia sentiasa ingat perasaan tu..yup..saya memang suka berprasangka bukan-bukan..and that's why i need those word to comfort me..saya perlu tahu yang dia rasa sama macam yang saya rasa..dan..please..jujur dan ikhlas dalam semua itu..biarpun menyakitkan, it s better daripada kita percaya benda yang tak wujud..
  • selalu ada - ya..saya memang attention seeker..kalau boleh, setiap masa mahu ada dia untuk saya..bukan minta dia buat macam-macam pun..cukup bila dia ada temani saya dan tak main lari-lari..mungkin nampak macam saya ni mengongkong kan..tak, saya bukan nak kongkong dia, bukan nak control..it is just me..yang memang takut sendiri dan suka pikir bukan-bukan..memang selalu sangat harap, supaya saya boleh buang perasaan ini dan cuma perlu ada pada waktu yang tertentu je..
  • untuk semua list atas-atas ini dan juga list-list yang tak tersenarai..paling penting ; kejujuran - tanya lah pada siapa pun..memang benda ni la kita harapkan dalam satu perhubungan yang serius..saya susah nak percayakan orang..tapi bila saya mula sayangkan seseorang, percaya tu sama bertambah dengan rasa sayang..tapi, bila apa yang saya dapat sebaliknya..hati saya patah dan pecah..namun, atas sebab cinta dan sayang..saya akan cuba build up balik kepercayaan itu..it will take time..kisah lama akan terus bermain-main dalam fikiran saya..saya tak akan benci cuma akan lebih berhati-hati..

to be honest..saya memang mudah untuk jatuh tertarik dengan orang..yup yup..medan magnet di sekeliling saya ni memang sensitip sangat..hahaha..teruk kan..tapi jangan la cakap saya ni berpotensi untuk curang pulak..eh tak la..fitnah tu tau..tertarik tak salah..tapi jangan lah sampai membanding-bandingkan dengan yang kita punya..cuba bersyukur dengan apa yang kita ada..ada sebab kenapa dia ada di sisi kita..jangan tamak-tamak tau..orang tamak selalu rugi ..

// tekan sini untuk lihat senarai challenge ..

terima kasih sudi singgah dan baca ;

0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!