lovely macarons

salam semua ;

apa khabar anda semua..harap baik-baik sahaja keadaannya ye..baca dari tajuk di atas..mesti dah tahu kan pasal apa saya nak cerita..

bila cakap pasal macarons nie mesti terbayang bentuk dia yang bulat-bulat comel tue..pastu siap colorful lagi..jap..pada yang tak tahu, apa ke benda 'macarons' nie..meh saya cerita detail sikit pasal dia ek..meh rapat-rapat..


macarons nie lebih kurang cam snek atau kudap-kudap yang boleh kata jadi kegilaan la di kalangan orang Perancis..diperbuat daripada ground almond, castor sugar dan juga egg white yang mana kat tengah-tengah tue buh filling atau perasa..dua lapis yang mengepit perasa tue nak kata lembut, takla lembut sangat..nak kata keras pun tak la keras sangat..lebih kurang crispy la..



okay.cukup pasal sejarah dia..sekarng cite pasal saya pulak..hehehe..tak tahu lah..macam mana gatal mulut ntah ..syok-syok sembang ngan #encikchentahati ahad (29/05/11) lepas ..tetiba terlepas sebut 'macarons'..pastu tercakap pulak..

her : eh..org teringin la nak rasa macarons tue..banyak baca review pasal benda tue..sume cakap sedap..camne ek rasa dia..

him : nak ke..??nnti try cari..

her : hehehe..boleh dapat ke..dgr mcam mahal benda tue..

him : tengok la dulu camne nanti..

#encikchentahati cakap..ada kawan dia jual benda tue..nanti dia try tanya..yeah..dalam hati dah rasa nak melompat-lompat..

tapi dari hari ke sehari..dia senyap je..tak cakap pape pun..apa yang dia bagitahu pun..dia tak dapat nak contact kawan dia tue..okay..time tue hampa da hati..tapi tak pela..sekurang-kurangnya dia dah usaha..jangan lupa..'usaha tangga kejayaan' tau..

khamis (02/06/11)..ada janji nak ke Alamanda utk sesi menatap panggung..#encikchentahati amik tiket pukul 9.45 pm..so..dia anta saya balik umah dulu..dia ckp dia nak kena patah balik jumpa kawan dia..ada nak beli barang kereta..dalam hati, was was dah penuh bermaharaja lela..cemburu sudah meluap-luap melimpa-limpah..apa benda ni...macam tak boleh pergi beli hari lain..tapi sebagai gf yang memahami,.ingat ya harus cover dengan cemerlang semua perasaan tue..jadi..saya lepaskan saja dia pergi..

dalam 8.15 pm dia datang balik..bersama-sama dia satu beg siap beriben..eh..barang kete sekarang dah pack guna beg riben ke..??mesti tokey kedai tue berhati taman kan.. #encikchentahati sua beg tue pada saya..tersengih-sengih..eh..pekehei saya nak pegang barang kete dia..bila bukak..

wah..macarons untuk saya !!!

nice !!
dalam hati sumpah sangat seronok okay..rasa nak peluk-peluk cakap terima kasih..akhirnya..macarons depan mata saya..hehehe..over kan..

bila tengok macarons nie..sumpah sayang nak makan..comel sangat kut..warna warni lagi..tak puas tengok..bestnya kalau pandai buat..dengar cite susah tau wat benda nie..leceh dan rumit..so..mana yang berjaya buat dengan sukses tue memang terbaik la..saya kagum okay !!

review saya : sedap..setakat nie saya baru makan 1 je..tapi review dari other tekak..sume cakap sedap..so..memang sedap la kan..kepada chef..terima kasih :)

paling istimewa..harusla special thanks pada #encikchentahati


terima kasih sebab sekali lagi menunaikan hajat hati saya..happy sangat kut..plus bangga jugak sebab dah dapat rasa nie..macam mana dan bagaimana awak mendapatkan benda nie..saya tak kisah dan tak nak tahu..apa yang penting..saya hargai sangat-sangat usaha awak menunaikan angan-angan saya ni..terima kasih sayang..sangat-sangat..

0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!