kebekuan yang melampau

Salam dan salam sejahtera semua..

hampir seminggu lebih kut saya meninggalkan sebentar dunia blog nie..bukan sengaja tinggal..bukan stakat blog je tak jenguk..tapi segala connection yang bersangkut paut dengan internet semua terlepas..huhuhu..bukan sengaja tau..maaf pada rakan rakan bloggers yang lain..maaf kerana tak sempat untuk jenguk ke ruangan kalian..maaf untuk tak sempat komen pada nukilan kalian..bukan sengaja tau..betul betul saya tak de connection internet..
nie pun menggunakan khidmat library..

sebelum tue..selamat berpuasa sekali lagi untuk semua..hari nie mausk hari ke sepuluh da kita berpuasa kan..cepat betul masa berjalan..pling lewat pun..kita ada lebih kurang 20 hari berpuasa..macam mana dengan persiapan raya kalian..
(hahaha..ade ke patut..bru lepas fasa pertama puasa da sibuk tanya persiapan raya )

jap jap..napa saya sangat skema nie..nape ayat ayat saya penuh dengan budi bahasa nie..hihihi..entahla..mugkin ini penangan daripada terlalu lama mengadap fail fail pekeliling..adoi..pusing kepala jap..
(ting tong)

mcm yang saya inform last entri..last week (11/8/2010)..time tue ngah berdebar debar nak tahu agensi mne saya ditempatkan..bile dpt surat penempatan tue..mcm blur jap..ha..??tmpat ape nie..tak penah dngar pun..tapi bile tgk adress..lantak la labu..yang penting nya..saya tetap di putrajaya.. :)
dan lagi satu..saya tak sorang sorang..saya ada kawan baru..nadiah namanya..hoyeah..jadi kalau nak dibuli pun bukan saya sorg sorg je yg kena.. :D


petang tue terus lapor diri di agensi tersebut..dekat je pun dari HR..jalan kaki je..trus jumpa bos..rupa rupanya post kitorang tue masih ade org lagi..n diorang sendiri tak sgka penganti diorang akan dtg secepat nie..sbb klu ikut dlm kontrak,diorang tamat 16/8/2010..keesokkan harinya..kami berdua di beri sekali lagi surat penempatan di dlm jabatan..dan saya ditempatkan di suatu unit yang quite mencabar gak..tapi takpela..life is a learning process..sekurang-kurangnya dapat tmbah ilmu baru..

moga semuanya lancar..demi Allah..sikit pun tak de niat saya nak susahkan orang..nk tambah masalah orang..insyaAllah..saya akan cuba untuk jadi sesuatu yang terbaik untuk buktikan ape yang mereka korbankan untuk saya itu berbaloi..

Ya Allah..bantu aku..amin..


cik wan..orang yang akan saya replace tmpat dia..dia baik..sangat baik..n cantik.. :)
mujur dia dapat penangguhan seminggu..jadi selama tempoh seminggu tue la..seboleh bolehnya saya tebalkan muka..kumpul2 soalan..mengadap jumpa dia tanya prosedur keje..ape skop keje saya nanti..mcm nane keadaan keje tue nanti..dia banyak bagi nasihat..how to handle situation2 yang genting..n paling penting kena pandai argue ngan orang bila kita rasa benda tue macam tak kena..insyaAllah..saya akan cuba..mujur cik wan tak jauh berpindah..tukar ke blok lain je..jadi lepas lepas nie..harus harus la saya sentiasa roger dia di sana..

habis da cerita pasal keje..sekarang nak cite pasal personal life lak..kekadang tue..say terpikir..saya memang nak sangat sangat kerja kat sini..dan alhamdulillah..saya dapat..tapi satu masalah.
saya nie membebankan orang ke..??..sekarang..tiap tiap hari,,dtg dan balik dari ofis ngan abah..dan mujur jatuh bulan puasa sekarang..jadi abah memang tak de out station..tapi macam mana lepas nie..bila abah kena kerja luar..saya tak boleh drive..untuk urusan pergi mgkin boleh guna khidmat bas..tapi bas tue konpom beredar pukul 5..saya balik pkul 5.30..tue blum kira kalau kena stayback..

6 bijak pandai berkata-kata:

LyNn HaMzAh said...

lama x update dik...busy sangat yer...dapat agensi mana? tak mention pun kat dlm nie...

nuraitul said...

a'ha kak..arinie bru msuk bilik pun..lepas nie insyaAllah bru leh kerap update kut..dpt di Pej Keselamatn Kerajaan kak..tak inform ek kt atas..tlepas kut..huhuhu..

oya said...

amin...

nuraitul said...

tenkiu :)

..izza.. said...

xpe...biar boyfren susah..janji kita selamat..hehe..
susah2 dulu..snang2 kemudian..hehehe

nuraitul said...

blh di apply ek pantun tue dlm situasi cmnie..takpe2..blh di consider..
suka tue memang la suka..tp rasa cm tmbah beban kt org lak..bukan stakat dia..org lain pun dpt tempias..aduss..

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!