impian cuma boleh jadi kenyataan bila ;

salam semua ;

mula-mula..sori sangat..sangatla jarang-jarang update kan sekarang..bila ada idea..masa pulak tak de..bila dah ada masa..dalam kepala memang blur..gila..asyik la menekan 'new post'..tapi tak tertaip-taip pulak isinya..jadi bila ada masa, cepat-cepat perah otak taip apa yang terlintas..bila blur..terus save buh dalam draft..camtue la kerja saya sekarang..jadi memang menimbun-nimbun entry tak terlepas dalam draft tue..

takpe..jangan risau..perlahan-lahan saya cuba publish sume entry tue ke..walaupun cite boleh kata dah nak masuk tahap basi da..huhuhu..
ingat entri sebelum ini ada cakap pasal salah satu kenapa saya kena lepas exam itu adalah sebab 'tak sabar nak pegang stereng sendiri'..kan..??ingat tak..??kalau tak ingat..sila klik sini ye..

sebelum ini, #encikchentahati pernah tanya ;

him : apa kereta idaman syg..??

bila dia tanya, terus blur..sepanjang hidup..tak pernah langsung saya target pape yang boleh dikategorikan sebagai idaman..sebab saya tahu, saya nie cepat berubah fikiran..pantang orang cucuk sikit..terus ubah selera..dan sebenarnya kalau ikut kemampuan diri dulu, tak pernah rasa pun diri ni boleh memandu..tapi sekarang alhamdulillah.saya sendiri tak percaya saya dah boleh drive..tapi yang jenis auto je la..hehehe..

tapi serius..masa dia tanya tue memang speechless..cuma boleh jawab..

her : tak tahu..apa yang best ek..??

ditanya balik soalan camtu kat dia..memang cari naya la..orang tue ye ye je la tanya kita soalan..alih-alih kita soal dia balik..hehehe..sori bos..

bila selalu dengan dia..banyak cerita pasal kereta, dia selalu cerita kat saya..selalu dia tunjuk kat saya..lama-lama keinginan untuk ada kereta sendiri tue makin membuak-buak..ditambah lagi, bila adik sendiri dah lawan tokei pakai kereta dulu..kecemburuan dalam diri tue memang makin bertambah-tambah la..tapi cepat-cepat mak potong line..dia cakap :


nak berangan pakai kereta, tunggu konfom keje dulu..lepas itu, ikut suka la nak pakai kereta jenis camne pun..


owh..okay..da ada unsur warning di situ..huhuhu..nak tak nak..saya pasang angan-angan je la dulu ek..huhuhu..

dalam banyak-banyak jenis kereta yang saya dah tengok..2 jenis nie memang betul-betul menawan hati la..memang rasa target dua jenis ini..tapi dua-dua boleh tahan mahal ooo..#encikchentahati yang baik hati sabar bawak saya pergi mana-mana booth yang tunjuk promo psl kereta ini..dia nak saya dengar sendiri explanantion pasal kereta ini dari dealer..bukan dari mulut-mulut orang lain yang belum tentu betul..bila dengar diorang explain..memang terkedu gak..lagi-lagi tengok harga dia..

# brochure
memang pilihan ini saya da jatuh cinta kaw kaw punya..huhuhu..

1. Myvi 1.3L Elegance (Auto)
  • color - white solid
  • price - start from RM 57,388

# myvi elegance

# saya suka features ini
# cantik
yang kedua, buat saya betul-betul layu;

2. Vios 1.5 TRD Sportivo (Auto)
  • color - white
  • price - start from RM 91,204
# vios trd
# bayangkan saya di sebelah kanan

nampak kan perbezaan dua harga tue..sangat-sangat berbeza..tapi dalam hati meronta-ronta mahu..huhuhu..tapi sebelum boleh berangan jauh..saya kena lulus semua syarat dulu..itu kena ingat..jadi, untuk masa sekarang..saya cuma boleh bersabar je la..

kawan-kawan..tolong doakan..moga saya dapat salah satu dari yag atas ini..betul-betul teringin tau..segan la asyik nk tumpang orang je..asyik susahkan orang je..hhmmmm..

0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!