Second Day

okeh..utk second day..ari itu bermula dengan rancangan yang tak jadi..sepatutnya pagi tue saya belajar ke FAMA point dengan menaiki bas..tetapi disebabkan saya teramat sayang pada tempat tidur saya itu serta keenakan tido bersama cjseben..saya terlajak tido..jadi..saya ke FAMA masih lagi dihantar oleh ayahanda tercinta..

sampai pagi tue..ofis masih lagi kosong..cuma ade kak zuli je..so..smpat la beramah mesra skit ngan dia..tanya dia psl wifi snie..dia ckp ade..dia siap bagi login id nagn passwword lagi..best !!!..leh mmbelasah internet free..yeah !!!..

bosan main tenet..layan cite jap..tetiba Pn Fairos dtg..

" Syima..Pn Nora dh datang..pegi jumpa dia k "

baik puan..terus saya amik notebook ngan pensel melangkah masuk ke bilik my site supervisor tue..dia okeh..lembut..tapi nmpak ketegasan dia tue..n she gave me my first task..she asked me to read about minit mesyuarat dari mesyuarat pengurusan MOA dan juga mesyuarat pasca kabinet..then..dia suh saya wat ringkasan dripada minit mesyuarat tue mengenai arahan-arahan yang dikenakan kepada pihak FAMA..

so..bermula la tugas rasmi sebagai pekerja FAMA that day..bila dah wat keje ..rasa masa cbt beno berjalan..klu mse first day lembap beno..kli nie..sedar-sedar je dh nak kul 5..dah kena punch out plak..ehehe..

one more thing..agaknye agak kecoh jgak psal mak saya di sini..mereka siap sudah order kek pelangi dah..so..kna bawak..kata one ofthe staff kat ofis nie..dia ckp..diorang dah lem thu dah pasal saya..sebelum saya msuk ofis nie lagi..guess..siapakah yang menghebah-hebahkan hal ini..??malu saya..

cite blik keje plak..lpas sudah punch out tue..terpandang sorang kakak tue..dia senyum saya..okeh..nie kakak yang sembang ngan saya semalam..dia tanya blik ngan sape..saya cakap balik sendiri..nak belajar naik bas..dia offerkan diri untuk anta saya ke bus stand yang terdekat dengan FAMA nie..memandangkan keadaan kat luar hujan..saya setuju saja..bila dah masuk kete..dia ckp lain..takpelah..akak anta smpai bus stand warta..bgus tue..jimat satu bas..setuju aje la saya..adus..ada lagi orang yang baik ye skrg nie..masalahnye..nama dia pun saya tak tahu..xpe..nnti jumpa lagi..leh tanya..

wonder what gonna happen at third day..will be update soon.. :)

0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!