first day

hati dub dab dub dab..bedebo-debo..cuak ade..excited ade..takut ade..macam-macam la..bercampur-campur..awal tu bgn..kul 6 dh bangun okeh..melawan kesejukan air di pagi-pagi buta tue..mengigil-gigil kuar bilik air..abah anta pagi nie..sebab masih tak tahu lagi aliran pengangkutan ke sna..


~ bersedia memulakan alam baru sbg pekerja ~

ahad lepas awal-awal telah diingatkan oleh cik midah utk lapor diri pada Pn Norhayati dulu di Bangunan FAMA Sap..bukan di Fama Point..saya datang awal okeh..belum kul 8 sudah terpacak depan FAMA SAP tue..menunggu Pn Nurhayati tue..smpai kul 8.40 baru dia masuk..mjur dia orang penting utk practical saya ini..

after met her, sha gave me one memo and a few form utk di isi..saya difahamkan..sepanjang tempoh 3 bulan saya di sini..saya akan ditempatkan di 3 cawangan yang berbeza..for the first month kat cawangan Perancangan Strategik,next nye cawangan Maklumat Pasaran dan bulan yang terakhir di Risikan Pasaran..

mjur abah masih ada..slesai urusan di FAMA SAP..saya ke FAMA POINT plak..tmpat sya di situ..receptionist yang comel itu menyatakan cawangan saya itu di 4th floor..trus saya ke situ..supervisor saya Pn Wan Nora..tiada..saya terus di bawa berjumpa dengan Pengarah Kanan,Pn Sharifah dan dia menerangkan serba ringkas apa fungsi branch ini..selepas itu Pn Fairosnisa menunjukkan meja saya dan memberi pada saya power point mengenai taklimat ringkas Fama pd menteri pertanian thn lepas dan juga laporan tahunan FAMA..CC branch ini, Pn Ahshah menyediakan punch kad utk saya dan memberi saya manual prosedur krja..juga untuk dibaca..jadi..ari nie..keje saya cuma membaca sahaja..

jenuh menunggu masa berjalan..dengan keadaan aircond yang sangat sejuk..masa terasa sangat lembap..bahan-bahan yang disuruh saya baca tue hampir 5kali kut saya khatam..serius..sangat bosan..mata rasa sangat mengantuk..teringat..kalau kt umah saat nie..konpom tengah leka menonton TV..sudahnnya saya menconteng-conteng buku..huhuhu..tetba rsa..cepat la ade keje..saya bosan..sgt..

0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!