congratz sis !!!

akhirnye hilang sume debaran dia..lme dh dia mnunggu..katanya..pas kuar result kami..mkin btambah debaran dia..saya melihat keresahan wajahnya semalam..nk menangis tak thu apa tujuan nye..nk gembira mne mungkin dapat dia sorok gemuruh dalam diri dia..




hari ini..keputusan PMR dia kuar..adik saya yang bongsu salah sorg calon..dia tak ke sekolah dia..mahu tggu jwapan dri guru kelasnye saja..dri malam td..monyok sje..ape mmpu saya buat..kata sayang..saya pun begitu..tak apa-apa lagi..resah semacam..sapa yng tak berdebar bile bnda cmnie..tkut..rse smacam banyak beban di galas..hrapan mereka-mereka..

kami biarkan dia sorg-sorg di atas utk menerima keputusan periksanya..suddenly dia trun..

mak..nisya dapat..nisya dapat 8A..

alhamdulillah..tue sje mmpu lhir dri mulut kmi semua..lantas mak memeluk dia..cium pipi dia..saya lihat air mata mengalir di pipi mak..kmudian nenek pula..saya cuma mmpu salam n ucap tahniah..kalau saya buat ape yang sme mak wat..konpom mengalir juga air mata ini..


~ my lovely sis : Hairul Nisya ~

nisya..tahniah..akhirnya kau buktikan juga..kau berjaya buktikan kesusahan kau di asrama berbaloi..kau berjaya buktikan walaupun keputusan priksa kau tak pernah 'LULUS'..but then itu sume cma cbaran..

saya ingat lg..tiap kali dia blik ke asrama..saya mesti pesan kat dia.. "nisya..blaja lek luk..jgn GAGAL lg ek "..pastu bila result pekse dia kuar..dia ckp.."Along..nisya mintak maaf..Nisya gagal lagi"..saya thu prosedur ketat sekolah dia yang menetapkan mereka perlu mendapat A untuk Sains dan juga Math..brulah mereka layak digelar LULUS..but then ade sje rintangannye..bile dia dpat A utk Math..Sains menghancurkan hrapan LULUS dia..ble dia bjaya mmpu membaiki Sains..Math pula dlm masalah..sentiasa begitu..sekarg Alhamdulillah..berkat semangat dia dan juga doa mak..dia berjaya bangkit..

lastly..tahniah hairul nisya..truskan kejayaan kamu..msih ade 1 lg peperiksaan penting buat kmu..choose the right path..jangan biar orang lain buat kputusan utk kamu..mse depan kamu..kamu sje yang berhak tentukan..gud luck in ur future..


0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!