hari bekerja ~~

baru hari nie dapat menakluki internet dgn secara berleluasanya..haha..tue pun atas usaha sendiri..bengkok tau bahu nie ngusung laptop..tggu komp sampai ke meja..jawabnye terlentok lagi la hari nie..

lwat nk gthu..minggu nie sudah saya mula bekerja (mcm pelik ayat nie)..jadi sekarang saya akan cerita terbalik..mula dari first day saya di maktab ini..

3/5/2010..
my first day as goverment servant..temporary for 6month(insyaAllah)..abah amik cuti aritue..reason=nak anta saya pegi kerja..owh sungguh manja my bf bilang..g interview abah amik cuti..ari pertama keje pun sama..saya tak mintak..abah sendiri yang rela..saya pasrah terima(leh saving ape)..kuar dri umah lum kul 7 lg..awl owh..traffic pun mcm bg kerjasama je..lgsg tak jem..meluncur laju iswara red+putih tue..smpi maktab dlm kul 7.30 cenggitu..bergerak ke lobi..suddenly ade suara..ain dapat skali..yeah..saya tak sorg2..cuak k..nk mula keje baru nie..dengan zero pengalaman..ain mmg quite familiar ngan maktab nie since dia mmg prac kt snie..jadi saya ade kawan..xla sorg2 kat snie..yeah!!..

pas lapor diri kat bhgn sumber manusia..dibawa jalan jalan..masuk blik tue..msuk blik nie..senyum stu snyum snyum snie..last last sampai kat tempat saya..kat blok e..third floor..ain ditempatkan di block K..jauh ke belakang tmpt dia..poor her..tmpat dia cma ade space je..lgsg takde furniture..sudahnye merempat dia di tmpat sya..roomate kak yusnita..30 something dia klu tak silap..i was tried to call my Dr Jamilah which is my boss..tapi asyik tak dapt je..sokmo tak berangkat..sibuk beno..ain already got her first task at her first day..saya wat ape..??membaca segala jenis bahan ilmiah di rak kak nita..bosan sungguh..

bosan gila suasana


berharap esok dah leh keje..(semangat kan saya..??)

4/5/2010
masih cuba utk menghubungi dr j..pagi tue..kak nita ckp sume bos ade meeting..smpi kul 12 lebih..diorg tak abiss meeting lg..siriyes lme gle..banyak beno kut diorg bncg..lunch hour..g ngan ain ke s.alam utk anta draft final report ke sume panel..quite lmbat kuar dri maktab..tetba..jln jem je..smpi ke s.alam dlm kul 1.30..ke seksyen 7 dlu utk ain print her report..pastue stelkan skejap hal mak ain..suker..dpt mkn free..huhu..n mse nk kuar dri canteen sekolah tue...suddenly ade sorg budak jerit..

"hai cikgu cantik !! "..hahaha..rse kelaka gle..dapat title cikgu plak..

amik report dri ika...then trus ke fac..pas dan anta..kocoh2 blik..jam pun da nk kul 3 da..hopefully takde sape2 cari..(kalau tidak mati aku)..bru nk kuar gate uitm..tetba niza called..dia ckp..panel saya da tukar..bukan lg pn shamsiah n en zain..ah sudah...mls da nk pusing nie..masa lewat da nie..trus tpun nadia sape panel sbenanye..n mujur la sgt mmg sme ngan dia..trus suh niza n fateh tkarkan..n alhamdulillah..stel da..thanx u soo much niza..mjur ade kamu yg prasan draft report saya..

sampai ke opis..try call lagi dr jamilah..mse lg tak dpt..try called other research team member pun tak berangkat..pastu bru tringat yg kak nita mmg ade ckp..diorg sume g out station..jadi ape lg..saya pun merenung la ukur dinding sampai ckup 9 jam..


5/5/2010
kak nita mc ari nie..sume saya ade pluang utk mengerjakan komputer dia..hahaha..tak baik..hak kerajaan..menggunakan komputer dia..telefon lg dr jamilah..n kali nie dia angkat..alhamdulillah..trus amik note book,pen...bergerak ke bwah ke bilik die..mula2 panik gak..dgr cite cm scary dia nie..tapi ble dah borak ngan dia..gelak gelak ngan dia..sgt seronok..dia sgt suka bg nasihat..siap suh saya promote dri kepada staff maktab through internet..in case klu ade yg duk kat gombak..leh saya mintak tlg g skali..haha..xmo la..i nie kan pemalu..

dia bg keje dah..suh saya tmbah lg diorg pnye LR..cri pasal aktiviti koperasi..she gave me emeraldinsight pnye id n pasword..dia ckp geledah stu..keep her update by thursday or friday..okeh2..semangat da nie nak wat since da dpt keje..tp bru tringat..comp mne ade lg..called pn zubaidah..asked about comp..dia ckp..org kat bhgn it sume xde smpi ari jumaat nie..sume sibuk ke bluewave..handle seminar...skit beno ek diorg pnye staff..smpi sume diorg angkut..xpela..pasrah jela..pakai comp kat nita..khamis nnti bwk laptop..

0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!