.rapuh.


pagi tadi tak pasal pasal meleleh je kuar umah. sebabnye kecik hati. kecik ati ngan mak.mak marah..tak..dia bukan tengking maki saya..ada ke ibu yang akan maki anak nye..??dia cuma wat tak tahu saja ngan saya.

lepas dah siap-siap kat atas..trun ke bawah cm rutin biasa.minum sebelum kuar rumah..since jam pun dh kul 7 dan abah kat luar pun masih running enjin kreta..trus saya ke blik nenek untuk kejut sayang..2 or 3 times tried..pastu dia pick up ngan suara manje dia..lembut..then..sayang ckp nak mandi..maka saya harus letak telefon..

dari depan mak dh jerit jerit panggil nama saya..abah kat luar dh panggil tue..keras bunyi suara tue

kocoh kocoh saya ke depan..tak dengar pun abah panggil..jawab saya..ade td...banyak kli dah..kul bpe dah pun nie..blas mak dengan keras lagi..

dalam hati saya tersentak..dalam bdn pun dh mcm mengeletar..trus salam mak cm bese..tp kali nie mak tak panggil noi pn cm bese..senyap je..mata sibuk pandang tv..tak pandang saya langsung.okeh..nie lagi satu wat ati sentap..saya kuar umah pun mak tak anta mcm bese..saya kuar sorg sorg..tkial kial tutup gril..kunci pintu..besenye mak sendiri offer diri nk kunci.tapi tidak arini..saya tahu mmg setiap pagi mak ngan nenek akan tgk cite 'tanyala ustaz'..tapi tak pernah pulak sekusyuk arinie..smpi lgsg saya tak dipedulikan..kuar rumah mmg konpom la dh sob sob..leleh dh..mujur dpt lap sblum abah nmpk..klu tidak makin pnjg la sesi temubual tue..

mmori berpikir mgkn ape jd mlm td punca kejadian pagi nie.saya tak salahkan mak..sebab klu btl la itu puncanya..mgkin salah sendiri..terlalu ikutkan emosi..tapi nak wat cmne..itu diri saya..cepat tsentap..meleleh ble kna marah..kna tegur..ask sayang..he knows me..hati saya rapuh..saya ngaku..

sampai opis..mak tpun tnya something pasal ika..kali ini suara mak lembut..ati saya lega..mgkin abis dah drama pagi td..hopefully..mujur mak tak mention pape pasal pagi td..kalau tak konpom leleh lagi..lihat..ati saya sangat rapuh kan..

0 bijak pandai berkata-kata:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

anda baik hati bukan :)

yang ni pun best !!